Direktlänk till inlägg 19 december 2008

In och ut 2-3 gånger

Av bambi - 19 december 2008 12:01

Jag sov till klockan 11 idag, var så otroligt trött!


Idag ska vi iväg till sambons gamla hemstad där vi ska på pokerfest hos några vänner. Älsklingen ska vara nykter och köra så får jag dricka lite för ovanlighetens skull. Zacks farmor ska passa honom så jag har pumpat ur mjölk... kommer jag att överleva 4-5-6 timmar (vad det nu blir) utan honom..?


Vi gjorde en skadeanmälan till vårt försäkringsbolag för ett tag sen och vi fick besked om att dom skulle ersätta vår skada med 2500 kronor. Vi ville ju ha 3000 kronor, så det var ju inte långt ifrån! Men så är det ju förstås självrisk på 1200 kronor. Så älsklingen ringde igår och sa det... då började hon tjabbla om att dom skulle kontakta sitt försäkringsbolag och se om dom kunde få självrisken betald av det osv... Kommer vi någonsin få några pengar av dom?? Jag undrar om dom väntar på att vi ska ge upp eller nåt...


I allafall så har älsklingen köpt en ny dator... han har tjatat om en ny dator ett tag så jag tar hans gamla så får han en ny istället (visst är jag snäll?). Så han ska hämta datorn imorgon så då slipper vi slåss om denna enda dator!


Igår så tjuvstartade vi lite med smakportioner. Egentligen är det två veckor kvar tills man "ska" börja med dom, men vår BVC-sköterska sa att man behöver inte hålla så exakt på det och att vi kunde börja lite tidigare om vi ville. Det är inte så att det händer nåt natten till deras 4-månaders dag som gör att NU kan dom äta smakportioner. Så Zack fick ungefär en halv tesked potatis och palsternacka puré igår. Dom säger att dom där första smakportionerna brukar åka in och ut 10 gånger, men här åkte det kanske in och ut 2-3 gånger sen åkte det ner. Men så är ju Zack inte den som brukar tackar nej till mat! :)  Han verkade tycka att det var roligt också... han log en massa  :)


Nej, nu ska jag ta mig ett varmt bad! Glöm inte att vara med och tävla om den fina stickade kudden från Grand Design från Sköna Rum!

 
 
Nina

Nina

19 december 2008 12:42

så sött med deras fossingar.. dem är ju för goa å små =)

http://www.modesida.blogg.se

 
Ingen bild

e

19 december 2008 13:50

Åh vad roligt med smakportioner. Vi ska nog också börja snart, men vi väntar nog till nyår då han blir fyra månader. Kul att det gick så bra för er, vilken duktig kille ni har! Idag är jag så stolt för vår lille stod upp och höll i sej i soffan för en stund sedan alldeles själv! :)

 
bambi

bambi

19 december 2008 13:55

e: Oj, det lät väldigt spännande! Ställde ni er plutt bredvid soffan eller drog han/hon sig upp själv? Zack är väldigt duktig på att stå när man håller i honom och kan stå väldigt länge, men vi har aldrig provat att han ska få stå själv... får ta och testa kanske!

http://bambi.bloggagratis.se

 
Ingen bild

e

20 december 2008 10:11

Han har dragit sej själv upp till stående när han håller i våra händer sedan har var två månader (vägrar stanna när han kommer upp i sittläget, så resten av biten upp har han ingen hjälp alls av oss mer än balans, han liksom trycker ifrån med benen och hoppar upp), men han fattar inte hur han ska ta tag i kanter och dra sej upp själv. Jag upptäckte att han kunde genom en slump när han stod lutad mot soffan och jag släppte honom snabbt (med en hand i närheten förstås) för att nå telefonen ...
Vår plutt har alltid hatat att ligga och sitta ner utan vill stå typ konstant. Var lite charmigt i början (särskilt eftersom han är väldigt liten) men det är ganska jobbigt för mamma och pappa minsann. Han är ju inte lika duktig på att ligga själv som Zack utan han vill vara uppe på benen KONSTANT och fingra på allt han ser. När han var två och en halv månad började han kunna rulla och då var det lite roligare att ligga ner, men han tycker fortfarande bäst om att stå och vill helst göra det hela tiden.
Hoppas det gick bra med barnvakten förresten!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bambi - 7 januari 2009 20:33

Nu är det mesta fixat på nya bloggen så ändra gärna i era bokmärken/favoriter/länkar och börja prenumera på den nya bloggen:    http://www.femme.se/bambi/ ...

Av bambi - 7 januari 2009 18:21

Jag blir nästan svettig av att försöka lära mig PhotoShop och blogg.se ... jag håller nämligen på att flytta. Men blogg.se är tusen gånger krångligare än bloggagratis, men detta gör också att det finns tusen fler möjligheter på blogg.se. Men jag måst...

Av bambi - 7 januari 2009 17:30

Nu har det blivit prat om att gå till öppna förskolan i vår föräldrargrupp (vi har en mailinglista). Dom vill gå dit imorgon kl.10 då det är sångstund. Jag skulle gärna vilja komma ut och vara lite social och jag tror att Zack skulle kunna gilla det....

Av bambi - 7 januari 2009 16:59

Så här ser min nybörjar-photoshop bild ut. Det var inte så lätt det där med PhotoShop.. fanns ju miljontals med knappar.   Jag klistrade ihop två bilder, men jag ville egentligen att den ena skulle vara mindre än den andra men fick inte alls till de...

Av bambi - 7 januari 2009 14:33

Så här ser jag ut idag: Vit bastop från Odd Molly (en riktig favorit, vill ha fler i alla färger!)Isblå kofta från Odd MollyJeans från Seven for all mankind  Nu blir det bakad potatis med kycklingröra till lunch (sen lunch eftersom jag gick upp så se...

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards