Direktlänk till inlägg 5 januari 2009

Ner i brevlådan

Av bambi - 5 januari 2009 17:41

Idag damp det senaste numret av Allt i hemmet ner i brevlådan, det finns så mycket rolig inspiration till hemmet i den! Ska ta och lägga mig i soffan med en kopp te och tidningen...


Sen så fick vi även reklam (adresserad reklam, vi har en "ej reklam, tack"-skylt) om babysim. 1500 kronor för 8 gånger och det ser ut att bara vara typ en halvtimme per gång. Lät himla dyrt! Jag har också hört från vänner att man egentligen inte gör så mycket.. så det känns inte särskilt prisvärt. Man kanske borde investera i ett säsongskort på Eriksdalsbadet istället eller nåt och gå och bada med Zack själv... Vad har ni för erfarenheter av babysim?

 
 
Agnieszka

Agnieszka

5 januari 2009 18:22

Ja det var himla dyrt. Här kostar det typ 800 för 6ggr eller någe sånt... men det är oxå typ bara30 minuter.
Tror man tjänar bäst på att gå själv och bada, och bestämma själv när och hur länge man ska vara där.
kram

http://agnieszka.blogg.se

 
Carro

Carro

5 januari 2009 18:27

Här kostar det 800 kr för 8 gånger, varav en teorilektion.
Jag tror faktiskt att det är värt 800kr, mycket handlar det om vattensäkerhet och att som förälder ska hålla barnet rätt och sånt.

Jag kommer vara dörädd när vi ska på badhuset, vill helst ha halksockar på mig så man inte ramlar haha =)
Vi har anmält oss till start v 12 =)

http://nindo.blogg.se

 
Sophia

Sophia

5 januari 2009 22:25

Vi har gått tre omgångar på babysim och det är så mysigt! Jag trivdes bra med att gå en gång i veckan och bada med Noah.
1500 lät saftigt, men det är mycket dyrare i storstäderna än på mindre orter har jag förstått. Vi betalar 695 för 6 ggr + en lärarfri lördag.
Jag tycker absolut Ni ska gå på babysim. Då man inte ska dyka med bebis utan lärare.
Det blir lite vad man gör det till. Vill du bara gå dit och bada, går det bra. Vill du dyka, göra torped osv med bebisen så går det också bra. Men som sagt, man gör inte sådan utan lärare.
Mer än 30 minuter bör man inte bada med så små, de blir så trötta. det tar på krafterna. O när man börjar får man inte bada mer än 10-15 min.

Förlåt, blev långt. Men hör av dig om du vill höra mer!
/Sophia

http://soron.bloggspace.se

 
Jacks mamma

Jacks mamma

6 januari 2009 18:04

Här kosar babysimmet 65 kr de gånger instruktör är med i vattnet och annars kostar det 30 kr. En himla skillnad!

Jag tror du kan gå själv utan instruktör för så mycket lär dom en inte. Kika runt lite på youtube eller nåt så kanske du hittar instruktioner gratis ;)

http://jacksmammas.blogg.se

 
Marina & Edvin

Marina & Edvin

7 januari 2009 20:14

Här där vi bor kostar det 1000 kr för 8 gånger. Jag tycker babysim är väldigt bra. Man lär barnen VÄLDIGT mycket. Jag vet inte hur det är på andra ställen, vi går hos en privat instruktör. Barnen lär sig att hantera vatten och hur det ska göra när de ramlar i eller hoppar i osv. Vi föräldrar lär oss ganska mycket också. Det är i alla fall supermysigt! Och vi ska börja fortsättningskurs nu.

http://edvinsblogg-marina.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bambi - 7 januari 2009 20:33

Nu är det mesta fixat på nya bloggen så ändra gärna i era bokmärken/favoriter/länkar och börja prenumera på den nya bloggen:    http://www.femme.se/bambi/ ...

Av bambi - 7 januari 2009 18:21

Jag blir nästan svettig av att försöka lära mig PhotoShop och blogg.se ... jag håller nämligen på att flytta. Men blogg.se är tusen gånger krångligare än bloggagratis, men detta gör också att det finns tusen fler möjligheter på blogg.se. Men jag måst...

Av bambi - 7 januari 2009 17:30

Nu har det blivit prat om att gå till öppna förskolan i vår föräldrargrupp (vi har en mailinglista). Dom vill gå dit imorgon kl.10 då det är sångstund. Jag skulle gärna vilja komma ut och vara lite social och jag tror att Zack skulle kunna gilla det....

Av bambi - 7 januari 2009 16:59

Så här ser min nybörjar-photoshop bild ut. Det var inte så lätt det där med PhotoShop.. fanns ju miljontals med knappar.   Jag klistrade ihop två bilder, men jag ville egentligen att den ena skulle vara mindre än den andra men fick inte alls till de...

Av bambi - 7 januari 2009 14:33

Så här ser jag ut idag: Vit bastop från Odd Molly (en riktig favorit, vill ha fler i alla färger!)Isblå kofta från Odd MollyJeans från Seven for all mankind  Nu blir det bakad potatis med kycklingröra till lunch (sen lunch eftersom jag gick upp så se...

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards