Alla inlägg den 14 juni 2007

Av bambi - 14 juni 2007 16:22

  • Jag gläds fortfarande åt dom fina rosorna jag fick av min elev (se tidigare inlägg)
  • Jag fick veta idag att en kompis väntar barn med sin tjej, efter 3 års försök att bli med barn! *grattis*
  • Att komma hem till min älskling och våra söta katter, vilken underbar känsla :)
  • Att vi ska äta hemmagjord pizza ikväll *ser fram emot det*
  • Att vi ska beställa Angela's Ashes till jobbet (som litteratur till eleverna), jag har tjatat om att vi ska beställa den i flera år!
  • Alla lärare ska få bärbara datorer nästa termin  *jippee*
  • Att bara få sitta och ta det lugnt och blogga lite är väl helt underbart  :)

Av bambi - 14 juni 2007 15:56

Torsdagskvällarna betyder Crime Night på Discovery *me like*:

(Älskar dokumentärer om brott)

21.00 - FBI-arkiv: Krypskytt i ens närhet

22.00 - Brotten som chockade världen: Mördare i Green River


Även värt att se??:


21.55 TV400 - Dirt

Ni vet den där tv-serien med Courtney Cox från Vänner!

Chefredaktören Lucy Spiller bedriver en hänsynslös jakt på smaskiga kändisnyheter. Hon är en mästare på att använda hot och manipulation i jakten på sanningar om Hollywoods kändisar. Med hjälp av fotografen Don Konkey gräver Lucy ständigt efter de historier som gömmer sig bakom de celebra fasaderna.


22.00 TV3 - Gangster Wives

Brittisk dokumentär från 2005. Kate Kray är änka till den ökända gangsterledaren Ronnie Kray. Hon tar oss med bakom kulisserna i den dolda gangstervärlden där vi möter kvinnorna som lever tillsammans med några av Storbritanniens farligaste man. I öppenhjärtiga intervjuer ger de oss en unik insikt i deras hemliga värld - en värld där smycken och dyra kläder betyder allt. Men allt har sitt pris, särskilt på ett rent känslomässigt plan. Dessa kvinnor lever ofta i ständig rädsla och osäkerhet inför framtiden.


22.00 TV8 - Tortyr: Vi kan få dig att tala!

Brittisk dokumentär från 2005. Det viktigaste vapnet inom dagens militär är inte smarta bomber utan kosten att ta ett psykologiskt övertag, övertalning och manipulation. "Tortyr" är en dokumentär som går ner på djupet och undersöker vår moderna historias förhörsmetoder och hur tortyr använts. Filmen är inspelad i Frankrike, Israel, USA, Algeriet, Uruguay, Sydafrika och England.

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards