Alla inlägg under april 2008

Av bambi - 30 april 2008 09:17

Har Tom Cruise varit ihop med Cher?!?! Oj oj... det kunde jag aldrig tro!!

Av bambi - 30 april 2008 09:08

Drömde en läskig dröm inatt, att jag tappade en framtand... och senare en massa andra tänder också. När jag spottade så kom det ut en massa tänder!


Enligt Freuds drömteori om man drömmer om att tappa tänder eller tappa håret så är man rädd för att bli gammal... och det kanske stämmer? När jag pratade med en kompis igår i telefon så påminde hon mig om att skaffa barn är många vuxenpoäng.... och jag har ju ingen lust att bli vuxen...

Av bambi - 30 april 2008 08:43

Nu när jag har letat bebiskläder så har jag funnit mina två favoritmärken: Lundmyr of Sweden och IdaT.


Lundmyr of Sweden har jättesöta kläder, oftast med ränder och nåt hjärta eller ordet "sötnos" på. Det som jag önskar mig mest från Lundmyr är det snygga rutiga spjälskyddet och den söta kabelstickade overallen, ifall nån vill köpa...  ;)


Ida T har väldigt söta färgglada kläder, oftast med olika djur på... gillar dom skarpt!  :)

Av bambi - 29 april 2008 16:04

Jag har fått flera komplimanger idag för min mamma-topp, det känns kul. Speciellt nu när man inte känner sig så attraktiv och man tycker att inga kläder passar... 


  • Cerise mamma-top från H&M ny!
  • Svarta mamma-byxor från Cocoon
  • Halsband från guldfynd
  • Förlovningsring
  • Kashmir-kofta från LA Redoute (imorse, sen behövdes den ju inte!)
  • Mage i vecka 24

Titta gärna på gamla dagens outfit!

Av bambi - 29 april 2008 11:32

Idag är det dom nästa två delarna av Nationella Proven: hörförståelse och läsförståelse. Jippee... då får jag ännu mer att rätta!

Av bambi - 28 april 2008 14:37

Nu är barnvagnen beställd! Blev bara lite mer än 1700 kr. inklusive frakt! Superbilligt! Sen så kommer vi nog köpa en färgglad mjuklift till den, eftersom en svart barnvagn är ju så tråkig  :(


Efter det att jag klickade hem barnvagnen så kändes det som om jag hade sparat så mycket pengar på barnvagnen... så jag surfade in på asos, vilket alltid är farligt! Dom har så mycket snyggt och billigt! Jag brukar alltid kolla under deras "clearance" avdelning och hitta en massa snygga, billiga kläder! Idag hittade jag dessa två klänningar (den svarta stickade av märket Pepe!) och koftan + två par trosor, allt för lite över tusenlappen!

Av bambi - 28 april 2008 11:58

Gick in i vecka 24 i lördags... så snart bara 15 veckor kvar! Läskigt läskigt!


Har känt otroligt mycket sparkar inifrån magen. Älsklingen har också känt en hel del. På kvällarna är han speciellt livlig, igår kväll runt 22.30 så sparkade han en massa, så älsklingen kände flera tydliga sparkar när han la handen på min mage.


Nästa onsdag ska vi på 3D-ultraljud och det ska bli så spännande! Då får man verkligen se hur bebisen ser ut!


Aftonbladet har en artikel om kroppsliga förändringar när man är gravid. Dom tar t.ex upp att man kan få krulligt hår och större fötter... jag har ju ganska rakt hår och storlek 37 i skor, så det är inget jag oroar mig för. Men dom har ju missat en massa roliga förändringar så som: acne (jag brukar ha typ en finne i månaden... nu så är jag rödprickig jämt) och att man rapar hela tiden (jag har till och med haft svårt att rapa förut, men nu rä det inga problem!!).


Imorse när jag kände mig så svag och illamående så kändes det inte roligt att vara gravid... jag saknar min gamla kropp! Den som orkade gå upp för trappor och som mådde bra! Den som kunde böja sig ner och knyta skorna utan problem. Och den som kunde dricka vin och äta brieost då och då... *snyft*

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards