Alla inlägg den 30 augusti 2007

Av bambi - 30 augusti 2007 21:09

Accessora fyller 2 år och har därför 15% rabatt denna vecka på deras bästsäljare! Min önskelista därifrån ser ut så här:

  • Voluspa Pink Fatale Tin Candle, Voluspas doftljus är kända för sin höga kvalitet och långa brinntid. Ljusen har bland annat delats ut på Oscarsgalan i gästernas "goodie bags". Pink Fatale är en blandning av rosa grapefrukt, fruktiga mandariner, liljor och cashmere.

  • Rose&Co Cherry Kiss, Cherry Kiss doftar av söta, mogna körsbär och ger dina läppar en lätt touch av körsbärsrött.

  • Marshmallow Body Butter, MORs Body Butter är ett extra näringsrikt och mjukgörande Body Butter för torr hud. Body Butter är den rikaste krämen i produktserien och är en riktig intensivkur för huden.

  • Message berlockarmband, Berlockarmband med Swarovskikristaller, graverad bricka med meddelande och berlock i förgylld mässing. Så sött!
Av bambi - 30 augusti 2007 19:05

Urk.. nu har Günther (wannabe-tysken) släppt en ny singel "Suntrip" lagom till höstmörkret. Jag som hoppades på att han aldrig skulle komma tillbaka med sin äckliga mustach och bikini-brudar. Jag förstår mig inte på sånna här killar som Günther och E-type som tar åt sig all ära och så är det egentligen några tjejer som sjunger deras låtar... dom säger bara ett par ord.. och dom får all ära?

Av bambi - 30 augusti 2007 18:47

Idag så fick jag Ray Kluuns bok En sorts kärlek. Jag läste om den i Metro och tyckte att det lät som en intressant historia, speciellt då den är självbiografisk. Citerat från bokus:


Ray Kluun skrev En sorts kärlek när hans fru dog i cancer. Kvar lämnade hon honom och deras lilla dotter, ensamma. Det är en skoningslöst självutlämnande roman och det är lika bra att varna för det på en gång, det är en av de sorgligaste böcker som skrivits.

En sorts kärlek
är en omtumlande roman om Sten och Carmen, det till synes perfekta storstadsparet som vräks omkull av beskedet att hon har cancer. Naket och osentimentalt skildrar Ray Kluun ett kärleksförhållande och en livshotande sjukdom.

Ärligare än så här kan det inte berättas. Hur han- den notoriskt otrogne monofoben, festprissen och fotbollsfanatikern- plötsligt tvingas att älska, på riktigt, i praktiken och in i döden. Men hur ser äkta kärlek ut? Hur ska en make vara?

Sen så har jag tagit hem Frank McCourts bok Angela's Ashes som vi har köpt in till våra elever. Har läst den förut, men måste läsa den igen för att kunna göra en hemtenta till den.

Så nu har jag en del att läsa! Håller egentligen på och läser Marian Keyes Is anybody out there? men jag har inte läst i den på länge nu...

Av bambi - 30 augusti 2007 18:43

Älsklingen håller på och rullar köttbullar till kvällsmaten... han klagade på att dom alltid går sönder när han steker dom så han ska göra dom i ugnen istället. Får se hur det blir... blir nog gott! Han använde en hel vitlök i färsen!

Av bambi - 30 augusti 2007 13:21

Pressbyrån har ett jättebra erbjudande just nu på internationella tidningar för bara 39 kronor!


Så imorse köpte jag brittiska Elle med snygga Sarah Jessica Parker på framsidan. Den är som en bok! Hela 426 sidor med flera doftprover och varuprover! Jättekul! Det fanns en massa roliga tidningar.. ska nog köpa en Inside också  :)

Av bambi - 30 augusti 2007 10:16

Jag kommer att bo i dessa jeans... *speglar sig hela tiden*


Men jag är lite orolig att dom kommer att töja sig och bli för stora sen  :(

Av bambi - 30 augusti 2007 10:04

Idag har jag på mig mina Rock & Republic jeans!! *jipee* *älskar dom*


Till det så har jag min bruna top från H&M och halsband från Ur & Penn (tror jag...).


*är så kär i mina nya jeans*


Titta gärna på gamla dagens outfit!

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards