Direktlänk till inlägg 8 september 2007

The Spirit of the Wild

Av bambi - 8 september 2007 10:44

Jag och älsklingen hade ju tänkt att gå och se på fotoutställningen The Spirit of the Wild idag, men det regnar ju, och utställningen är utomhus.


Det är Steve Bloom som ställer ut en massa fina foton på vilda djur. Det finns historier bakom en hel del av fotografierna, t.ex den han tog på en vithaj som hoppar upp och äter en fisk, det tog honom 16 dagar att få den bilden. Han satt alltså i regn och rusk på en båt och väntade i 16 dagar på att den där vithajen skulle hoppa upp... snacka om tålamod!


Jag hade tänkt att mina elever skulle få gå till utställningen, då många utav texterna till fotona är på engelska och filmen dom visar om Steve Bloom är engelska. Så jag tänkte att dom i smågrupper ska välja ut ett foto och läsa om den och sen i klassen visa upp en bild av fotot och berätta om den på engelska. Så får mina elever komma ut lite från klassrummet  :)


När jag berättade om förslaget för mina elever och hörde om dom ville gå dit så ville nästan alla det, dom tyckte det lät väldigt roligt. Jag har en el-klass (som går elprogrammet alltså) och två media-klasser, och det var ju helt klart större intresse bland media-eleverna.


Men innan  jag går dit med eleverna så vill jag gärna gå och titta på utställningen själv (jag har bara läst om den och fått höra om den). Men det får nog bli imorgon då, eftersom det är så trist väder idag  :(

 
 
Linda

Linda

8 september 2007 11:31

Den utställningen skulle jag oxå vilja se. Har sett hans fotobok och bilderna är helt fantastiska!!

http://bakspegeln.blogg.se

 
Ullis

Ullis

9 september 2007 17:13

Den var riktigt riktigt bra!

http://www.ullis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bambi - 7 januari 2009 20:33

Nu är det mesta fixat på nya bloggen så ändra gärna i era bokmärken/favoriter/länkar och börja prenumera på den nya bloggen:    http://www.femme.se/bambi/ ...

Av bambi - 7 januari 2009 18:21

Jag blir nästan svettig av att försöka lära mig PhotoShop och blogg.se ... jag håller nämligen på att flytta. Men blogg.se är tusen gånger krångligare än bloggagratis, men detta gör också att det finns tusen fler möjligheter på blogg.se. Men jag måst...

Av bambi - 7 januari 2009 17:30

Nu har det blivit prat om att gå till öppna förskolan i vår föräldrargrupp (vi har en mailinglista). Dom vill gå dit imorgon kl.10 då det är sångstund. Jag skulle gärna vilja komma ut och vara lite social och jag tror att Zack skulle kunna gilla det....

Av bambi - 7 januari 2009 16:59

Så här ser min nybörjar-photoshop bild ut. Det var inte så lätt det där med PhotoShop.. fanns ju miljontals med knappar.   Jag klistrade ihop två bilder, men jag ville egentligen att den ena skulle vara mindre än den andra men fick inte alls till de...

Av bambi - 7 januari 2009 14:33

Så här ser jag ut idag: Vit bastop från Odd Molly (en riktig favorit, vill ha fler i alla färger!)Isblå kofta från Odd MollyJeans från Seven for all mankind  Nu blir det bakad potatis med kycklingröra till lunch (sen lunch eftersom jag gick upp så se...

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards