Alla inlägg den 13 maj 2007

Av bambi - 13 maj 2007 21:03

Vet inte varför jag köpte denna... vet inte när jag ska ha den på mig... ångrar mig lite. Blev ett impuls köp på Tradera och den kostade ju bara 41 kronor. Men när ska man ha den på sig?!??! Hmm... jag kommer inte våga gå ut i den... *dumma impulsköp*

Av bambi - 13 maj 2007 20:31

att allt mitt smink var av märket i.d bare Minerals. All deras smink är 100% naturligt, så man kan till och med sova med sminket på (fast det kanske man ändå inte vill göra...).


Vill ha deras puder som har SPF15  (reflekterar UV-ljus och fungerar som en barriär mot sol, föroreningar och fria radikaler samtidigt som hudens fuktnivå bevaras), perfekt concealer-funktion. Täcker kvisslor, ärr, solskador, fräknar och ojämnheter., och är transparent och ljusreflekterande.


Vill även ha deras skin rev-er upper som passar perfekt som makeup bas.
Ger huden näring och får den att se/kännas frisk och fräsch ut. Jämnar ut huden.


Sen är deras make-up borstar underbara! *me like*


Sist men inte minst så är deras rouge så söt, ger en fin färg på kinderna!

Av bambi - 13 maj 2007 20:10

Oprah så var det nån som hade en dotter som hade dött (var det 11/9 eller nåt..?) och så hade mamman rotat i sin dotters dator och hittat en lista på 100 saker hon ville göra innan hon dog. Nu har jag sett att sånna listor har börjat poppat upp lite här och var på nätet. Man kanske skulle fixa en sån? Här är en början i allafall....


  • Bila genom USA
  • Träffa min syster som bor i USA igen
  • Gifta mig
  • Föda upp Ragdolls
  • Skaffa hus med hallonbuskar på gården
  • Hjälpa till på ett katthem
  • Skriva en bok (den blir nog svår..)
  • Gå på kinesiska muren
  • Åka till thailand igen
  • Fixa extensions (har aldrig råd...)
  • Träffa Irina igen
  • Tala om för Stina hur mycket hon har betytt för mig
  • Åka till Alcatraz
  • Shoppa loss i London
  • Åka på Spa och verkligen bli ompysslad

15 stycken... inte så tokigt ändå...

Av bambi - 13 maj 2007 19:40

Jag och älsklingen går ganska ofta på bio och vi älskar båda att se på film. Jag ser fram emot att se dessa filmer:

 


Zodiac har ju snart biopremiär så den behöver man inte vänta så länge på. Zodiac är gjord av samma kille som gjorde Se7en, The Game, Fight Club, mm. Så den verkar ju lovande! Den har även fått bra betyg på imdb, 8.0


Simpons filmen behöver man kanske inte säga så mycket om... men jag har ganska så höga förväntningar  :)

Av bambi - 13 maj 2007 19:12

Nu är jag arg!!! Vår dumma tvättmaskin har gått sönder... nu är den helt paj! Den vill verkligen inte! *snyft*


Den har krånglat ett tag nu, den stannar typ precis innan den ska börja centrifugera så då har man fått dra fram den lite... och det har blivit att man får försöka några gånger innan den sätter igång och centrifugera. MEN NU VILL DEN INTE ALLS CENTRIFUGERA! *arg*


Så nu måste vi kanske köpa en ny. Man blir ju ganska så bortskämd av att ha en egen tvättmaskin i lägenheten, slipper släpa ner all tvätt i tvättstugan, man kan tvätta precis när man vill och precis när det behövs.


Så vi har kikat lite på internet... det blir kanske en toppmatad (eftersom vi har sånt litet badrum) WHIRLPOOL AWE2316, den billigaste vi kunde hitta! Kostar 3290 kr. Men jag vill inte behöva köpa en ny tvättmaskin, jag och älsklingen försöker ju spara till vår resa nästa sommar, att bila genom USA. Men nu när vi har fått en bil så kostar den en massa och nu måste vi köpa en ny tvättmaskin dessutom *gnäll, gnäll*


*snyft*  Hoppas att vi kommer att kunna bila genom USA nästa sommar... *vill*

Av bambi - 13 maj 2007 17:54

Vår katt Ronja sover en hel del... jag tror att katter sover uppåt 20 timmar om dagen eller nåt... hon är alltid trött (men söt) :)

Av bambi - 13 maj 2007 17:32

De mörka nagellacken känns så vinter, nu målar vi naglarna i klara färger eller lätta pudriga toner. Det här är favoritlacken just nu!

Mina absoluta favoriter är: Toe polish från Duwop i färgen Flip flop (längst ner bredvid silverlacken), Nail lacquer i färgen Steamy från Mac loves Barbie och så är jag jättesugen på att testa Nail color från Mavala i färgen Silver! *VILL HA*

Av bambi - 13 maj 2007 17:21

Det är nog dags att fixa sommarfötterna nu... fila och måla naglarna... men jag skulle behöva fixa lite fint nagellack... har hört att silver ska vara inne, men kanske inte på tånaglarna?


Men visst är det härligt att pyssla om sig själv? Det måste man verkligen göra ibland!

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards