Alla inlägg den 15 maj 2007

Av bambi - 15 maj 2007 21:04

Nu ska jag gå och lägga mig... jag är så himla trött... och så har jag ångest för att jag ätit för många av Mormor Lisas Favoriter (se tidigare inlägg).

Av bambi - 15 maj 2007 19:36

Premiär på Kicks för deras Look Book där man kan få tips om hur man ska sminka sig som kändisar och så kan man klicka t.ex på läppglansen eller ögonskuggan så läggs den till på "Min Shoppinglista" som sen det är meningen att man ska skriva ut och ta med till Kicks.


Rolig idé, men trist att det bara var smink från L'Oréal, men dom hade väl nåt samarbete med denna Look Book.


Du hittar Look Book här.

Av bambi - 15 maj 2007 19:29

Folk är ju galna...

Av bambi - 15 maj 2007 19:11


Nåt som är otroligt enkelt, snabbt och otroligt gott är att ta chorizo-korvar och skär i skivor (gärna lite på snedden) och blanda med en burk med krossade tomater med basilika (finns ju färdigkryddad krossade tomater som är jättebra att använda). Servera med klyftpotatis och lite sallad. Jättemumsigt och tar bara 5 minuter att förbereda!

Av bambi - 15 maj 2007 18:19

På L'Oréals hemsida http://www.virtualcolorist.se/_sv/_se/index.htm kan man ladda upp en bild på sig själv och testa lite olika hårfärger och stilar. Kan vara skoj!  :)


Kika gärna på resten av min roliga blogg!!

Av bambi - 15 maj 2007 17:32

Nu när det börjar bli bikinisäsong så är det ju dags att börja kika efter en ny bikini... jag är verkligen i stort behov av en ny!


Nelly.se (finns bland mina länkar) har massor med moderiktiga bikinis.

Flera vita bikinis till exempel, det är ju väldigt snyggt till solbrännan!


Men jag föredrar nog hellre en hederlig svart bikini, svart funkar ju alltid, och flätade band är sjukt snyggt. *me like*

Man blir nog snyggast på stranden med en prickig bikini med matchande prickigt hårband!

Av bambi - 15 maj 2007 17:04

Tittade nyss på det senaste Desperate Housewives-avsnittet från USA och fick tårar i ögonen som vanligt. Dom senaste avsnittet har jag nästan börjat gråta varenda gång... jag blir verkligen rörd av den serien.



Mumsade på Mormor Lisas Favoriter samtidigt som jag såg på Desperate Housewives, dom är så goda! Om ni inte vet vad det är så är det kokosbollar med överdragen-choklad. Köpte burken i söndags på City Gross och ni ser att det är inte mycket kvar... va jag har moffat i mig!

Av bambi - 15 maj 2007 13:18

Varje vår när det är dags att visa sina bleka ben så funderar jag alltid över vilken hårborttagningsmetod jag ska använda. För jag tycker faktiskt inte att det finns nån som är helt 100% bra. Jag har testat dom flesta. Just nu använder jag Veets hårborttagnings-creme och tycker att den är okej. Men ibland om man lämnar det på för länge så blir ju benen röda och så ibland missar man nåt ställe och måste ändå komplettera med rakhyvel.


Den värsta hårborttagningsmetoden jag har provat måste ändå vara den jag beställde från Norge. Jag hade läst det i nån tidning och gick in på deras hemsida och beställde. Det var sånt här papper med vetekorn eller vetekli eller nåt på och man skulle gnugga bort håren med det där pappret. Och det skulle vara väldigt bra och naturligt och hålla i många veckor. Så jag testade det där men efter allt gnuggande så sved det bara och det kändes som om benen brann! Så akta er för norska hårborttagningsmetoder!


Men nu så funderar jag på att prova vax igen. Jag har gjort det tidigare och jag har för mig att det fungerade ganska bra. Rakning är ju inte så roligt, håller inte länge och så är det inte så roligt med skärsår   :/

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards