Alla inlägg den 16 maj 2007

Av bambi - 16 maj 2007 19:19

Jag kollar just nu på Du är vad du äter, vet inte varför jag kollar på det programmet, det framkallar ju bara ångest. Varje gång jag ser på det programmet så lovar jag mig själv att jag ska äta nyttigare osv osv...

Men jag skulle lätt behöva gå ner 5 kg... gärna 10 kg... jag kanske ska ta tag i det i sommar när jag är ledig.


Jag skulle definitivt behöva dricka mindre med Cola Zero (förut var det Cola Light som gällde). Jag dricker nog 1,5 liter om dagen eller nåt. Jag dricker det istället för vatten. Jag dricker det på morgonen istället för kaffe (jag dricker inte kaffe) och jag dricker det till maten. Jag vet inte hur nyttigt det är för kroppen egentligen...


Se vad Anna Skipper kan få en att börja tänka!

Av bambi - 16 maj 2007 18:56

Oj! Jag hittade detta mumsiga recept på aftonbladet.se! Denna ska jag definitivt göra snart (kanske under dessa dagar man är ledig..).


Mjuk maräng tillsammans med turkisk yoghurt och honung, kan det bli bättre? Ska du göra en tårta i år, gör den här! (En bit ger 174 kalorier!)


10 bitar
Tid: 105 min

6 äggvitor
2 dl socker
Margarin till formen
Cirka 1 dl kokosflingor
eller flagad mandel
4 dl turkisk yoghurt
100 g hallon (frysta eller färska)
0,5 dl flytande honung
Finrivet limeskal

Gör så här:
1.
Värm ugnen till 150 grader.
2. Vispa äggvitorna till hårt skum. Tillsätt sockret och vispa lite till.
3. Smörj en springform, 24 cm i diameter.
4. Strö kokos eller flagad mandel på insidan av kanten. Klicka ut marängsmeten i formen.
5. Grädda tårtbottnen i 60 minuter.
6. Låt marängbottnen svalna.
7. Lossa springformens kant. Bred på turkisk yoghurt. Garnera med hallon, om de varit frysta låt dem tina något först. Ringla över honung och strö över finrivet limeskal

Av bambi - 16 maj 2007 18:22

Ikväll är det premiär för Pussycat Dolls: The Search for the Next Doll på tv3, klockan 22.00 Där dom ska söka efter en till medlem till bandet Pussycat Dolls. Det kan nog bli skoj att se tjejer som gör bort sig, som tror att dom är snyggast och kan sjunga... lite grann som Idol och alla andra liknande program...

Av bambi - 16 maj 2007 17:50

Eftersom det inte blev nån grillfest (se tidigare inlägg) så får vi grilla själva, här hemma, inte alls lika kul  :P

*hungrig*

Av bambi - 16 maj 2007 15:58

Rolig serie... det var nog så här det gick till...  :)

Av bambi - 16 maj 2007 15:48

Vi har så söta niner (=kaniner) utanför jobbet! Dom bor där året om, dom är lite skygga så tyvärr får man inte klappa dom! :(

Jag vet inte riktigt vad dom äter, men dom verkar må bra! Jag tog kort på denna imorse utanför jobbet.

Jag blir glad när jag ser dom på morgonen, dom är så söta när dom skuttar runt!  :)

Av bambi - 16 maj 2007 12:59

Fick idag H&Ms sommarkatalog. Dom har ett kanonerbjudande på linnen, två för 49,50 i färgerna: Hallonröd/Vit, Brun/Vit eller Svart/Vit. Vem behöver inte alltid några baslinnen?



Jag gillade även detta linne. Gult känns så somrigt och fräscht! Men det är lite jobbigt att behöva använda en axelbandslös-BH till detta linne, men det kan det nog vara värt!


Sen har H&M en massa snygga smycken i trä. Vad sägs om halsband och örhängen med trä-hjärtan? Söt eller hur? Trä känns ju naturligt och fräscht att ha på stranden!

Av bambi - 16 maj 2007 12:37

Usch, jag blir alldeles skakis av att köra bil ibland. Jag blir stressad och känner att jag måste hänga med i tempot annars kommer ju nån tuta på mig. Men samtidigt vill jag ju inte köra för fort och kanske bli av med mitt kära körkort (som jag nyss fick efter MÅNGA uppkörningar).


Jag vet att jag inte är världens bästa bilförare men jag försöker att följa alla regler. Som idag när jag åkte hem från jobbet och skulle svänga förbi systembolaget och handla lite vin, så hittade jag ingen parkeringsplats och var tvungen att göra en U-sväng på Folkungagatan. Och nu så är jag JÄTTENOJIG att man inte får göra U-sväng där... och att jag kommer att bli av med körkortet  *gråta*  (Föresten så blev det inget vin för att jag hittade bara parkeringsplatser där jag avr tvungen att fickparkera och det var precis utanför ett fik, så jag ville inte fickparkera med publik.)


Jag kommer att få en hjärtattack av att köra bil/ha bil. Eftersom jag fick kämpa så för mitt körkort (köra upp så många gånger) så är jag väldigt rädd att bli av med det så jag är så nojig för minsta lilla fel jag gör. Sen så är jag orolig att nåt ska hända med bilen, jag kunde ju inte sova dom första nätterna efter det att vi fick bilen för jag var rädd att nån skulle sno däcken. Jag var kanske lyckligare utan körkort och bil?

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards