Direktlänk till inlägg 21 september 2007

Man vet väl om det är en förlovningsring eller inte?

Av bambi - 21 september 2007 22:09

Jag diskuterade min mamma med en kompis idag och jag kom på att jag inte hade bloggat om detta.


Min mamma är ju lite konstig, det är nåt jag har insett nu när jag blivit vuxen. Hon brukar säga exakt vad hon tänker rakt ut.. vilket ofta resulterar i att jag skäms..


Vi pratar i telefon kanske en gång i veckan. Jag har ju varit förlovad sen den 28 Juli, men hon har ännu inte sett min fina förlovningsring. Hon har sagt att hon och hennes sambo snart ska hälsa på oss.


För ett par veckor sen så fick hon en ring av sin sambo, hon var mycket glad över detta och pratade en massa om detta. När hon ringde sist (för ett par dagar sen) så började hon prata om sin ring igen, om hur fin det är.. osv... jag påpekade att hon inte har sett min förlovningsring än, men hon fortsatte att prata om sin ring. Hon säger att hennes sambos syster kallar det för en förlovningsring. Men då frågar jag min mamma om hennes sambo har nån ring (det har han inte) och han har väl inte friat eller ni har inte pratat om förlovning? Men min mamma fortsätter att prata om ringen och att det kanske är en förlovningsring, som om hon vore 12... man vet väl om det är en förlovningsring eller inte?


Jag vet inte vad det är med min mamma.. men det känns lite som om hon är avundsjuk eller känner att hon behöver uppmärksam eller nåt?? Skumt är det i allafall att hon inte kan riktigt glädjas för mig, utan nästan måste tävla med mig eller nåt?

 
 
trollpackan

trollpackan

21 september 2007 22:30

Det är nog som du tror...hon är avundsjuk och kan inte glädjas med sin dotter...trist, utan vill stå i centrum själv.
Försök att inte bry dig även om det inte är lätt.
Det är klart att man vet om det är en förlovningsring eller inte!
kramar!

http://trollpackan

 
L

L

22 september 2007 11:50

Helt makalöst!! Jag känner delvis igen min egen mamma i det du beskriver. Hon pratar utan att tänka och har alltid varit avundssjuk på mig på alla sätt och tar ut det i en slags elakhet och hackar på mig som faan. ASTUFFT! En mamma som glädjs åt ens lycka och är oegoistisk är i mina ögon en sån mamma jag vil bli ifall jag får barn.

Fattar att du blir ledsen och besviken. Hade jag också blivit men man kan ej ändra dom tyvärr....Kram

http://bakspegeln.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bambi - 7 januari 2009 20:33

Nu är det mesta fixat på nya bloggen så ändra gärna i era bokmärken/favoriter/länkar och börja prenumera på den nya bloggen:    http://www.femme.se/bambi/ ...

Av bambi - 7 januari 2009 18:21

Jag blir nästan svettig av att försöka lära mig PhotoShop och blogg.se ... jag håller nämligen på att flytta. Men blogg.se är tusen gånger krångligare än bloggagratis, men detta gör också att det finns tusen fler möjligheter på blogg.se. Men jag måst...

Av bambi - 7 januari 2009 17:30

Nu har det blivit prat om att gå till öppna förskolan i vår föräldrargrupp (vi har en mailinglista). Dom vill gå dit imorgon kl.10 då det är sångstund. Jag skulle gärna vilja komma ut och vara lite social och jag tror att Zack skulle kunna gilla det....

Av bambi - 7 januari 2009 16:59

Så här ser min nybörjar-photoshop bild ut. Det var inte så lätt det där med PhotoShop.. fanns ju miljontals med knappar.   Jag klistrade ihop två bilder, men jag ville egentligen att den ena skulle vara mindre än den andra men fick inte alls till de...

Av bambi - 7 januari 2009 14:33

Så här ser jag ut idag: Vit bastop från Odd Molly (en riktig favorit, vill ha fler i alla färger!)Isblå kofta från Odd MollyJeans från Seven for all mankind  Nu blir det bakad potatis med kycklingröra till lunch (sen lunch eftersom jag gick upp så se...

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards