Direktlänk till inlägg 2 augusti 2008

Jättegoda kolasnittar!

Av bambi - 2 augusti 2008 17:29

Nu har jag bakat kolasnittar och dom blev sååå mumsiga! Även detta recept är från Leilas bakbok "A piece of cake", jag är verkligen såååå nöjd med köpet av den boken!


Men jag upptäckte nu att jag inte har någon kakburk. Vilket kan bero på att jag inte bakar kakor så ofta. Men det känns så tråkigt att lägga dom i en plastburk. Nån som har nåt tips på var man kan köpa en snygg eller söt kakburk?


Kolla gärna in mina övriga recept! 


100 g mjukt smör

1 dl strösocker

2 msk ljus sirap

2 1/4 dl vetemjöl

1/2 tsk bikarbonat

1 tsk vaniljsocker

1 tsk malen ingefära


1. Sätt ugnen på 175 grader

2. Vispa smör, strösocker och sirap krämigt.

3. Blanda vetemjöl, bikarbonat, vaniljsocker och malen ingefära och vänd ner det i smeten.

4. Dela degen och rulla ut till två längder.

5. Lägg längderna på en plåt med bakplåtspapper och platta till dem lite. Räffla med en gaffel.

6. Grädda längderna gyllene i mitten av ugnen 12-15 minuter.

7. Låt dem svalna en aning och skär sedan längderna på snedden. Låt kolasnittarna svalna på plåten.

 
 
Sainmaa

Sainmaa

2 augusti 2008 18:08

Jag har tänkt köpa den där bakboken ett tag nu, och med alla din uppvisade bakverk från den så ska jag nog köpa den på momamgen, ser ju riktigt mumsigt ut :)

http://sainmaa.bloggagratis.se

 
Viktoria

Viktoria

2 augusti 2008 19:18

Det verkar gott! Ska nog prova nån dag :) Gillar Leila, har sett en hel del avsnitt på teve men har inte hennes kokbok.

Lycka till med bebisen!

http://stjernfalls.blogg.se

 
Johanna

Johanna

3 augusti 2008 11:59

Min lillasyrra gjorde dessa kakor och de är verkligen kanongoda!! Gott med den där peppriga eftersmaken! =)

http://pantarholmskajen.bloggagratis.se

 
Mad

Mad

3 augusti 2008 17:55

Jag älskar de gamla plåtkakburkarna som man kan hitta på loppis osv..men det är ju bara jag!

http://madelainef.blogg.se

 
Sofi

Sofi

6 november 2008 08:07

Jag såg en jättefin kakburk på Åhlens vid Ringen igår. En sån där tvådelad i plåt med ett litet lock med knopp. Röd och rosa var den, söt!

http://sofin.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bambi - 7 januari 2009 20:33

Nu är det mesta fixat på nya bloggen så ändra gärna i era bokmärken/favoriter/länkar och börja prenumera på den nya bloggen:    http://www.femme.se/bambi/ ...

Av bambi - 7 januari 2009 18:21

Jag blir nästan svettig av att försöka lära mig PhotoShop och blogg.se ... jag håller nämligen på att flytta. Men blogg.se är tusen gånger krångligare än bloggagratis, men detta gör också att det finns tusen fler möjligheter på blogg.se. Men jag måst...

Av bambi - 7 januari 2009 17:30

Nu har det blivit prat om att gå till öppna förskolan i vår föräldrargrupp (vi har en mailinglista). Dom vill gå dit imorgon kl.10 då det är sångstund. Jag skulle gärna vilja komma ut och vara lite social och jag tror att Zack skulle kunna gilla det....

Av bambi - 7 januari 2009 16:59

Så här ser min nybörjar-photoshop bild ut. Det var inte så lätt det där med PhotoShop.. fanns ju miljontals med knappar.   Jag klistrade ihop två bilder, men jag ville egentligen att den ena skulle vara mindre än den andra men fick inte alls till de...

Av bambi - 7 januari 2009 14:33

Så här ser jag ut idag: Vit bastop från Odd Molly (en riktig favorit, vill ha fler i alla färger!)Isblå kofta från Odd MollyJeans från Seven for all mankind  Nu blir det bakad potatis med kycklingröra till lunch (sen lunch eftersom jag gick upp så se...

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards