Alla inlägg den 4 januari 2009

Av bambi - 4 januari 2009 12:11

När vi vaknade imorse så var det tio minud grader ute, tio minus grader! Detta resulterade i att sambon tog fram kaffebryggaren och bryggde kaffe (jag dricker inte kaffe så vår kaffebryggare används ca 2 gånger om året).


Vi sätter oss vid datorerna och efter ett tag:

Jag - Hur länge kan kaffebryggaren vara på?

Sambon - Tills kaffet smakar illa eller tills det börjar brinna?

J - Tills det börjar brinna så klart! Jag skiter i hur kaffet smakar!

S - Hur länge som helst, dumma sam*-människa!


(*Han referar till att jag gick samhällsprogrammet på gymnasiet)


Nu har jag gått och stängt av kaffebryggaren....

Av bambi - 4 januari 2009 12:00

Idag är det det storslagna 4-månaders dagen. Natten till idag hände nåt magiskt inom Zacks mage som gör att han kan äta annat än modersmjölk (jag är ironisk för att alla är så himla noggranna med att inte ge sina bebisar några smakportioner förrän på dagen då bebisen blir 4 månader).


Vi har förberett oss för denna dag med att frysa ner urpumpad mjölk i istärningspåsar (ett tips!) för att enkelt kunna tina upp små portioner och blanda med annat. Idag blir det potatis, eftersom vi själva ska äta lövbiff och potatis till lunch.


Jag återkommer med rapport om hur det gick...

Av bambi - 4 januari 2009 11:41

Jag är så glad att jag har fått bättre kontakt med min pappa. Tänk va mycket makt man har som förälder. Min mamma gjorde så att jag blev rädd för min pappa. Hon sa att jag skulle akta mig så att han inte kidnappade mig och skrämde upp mig rejält. Jag förstår nu att han inte alls är kapabel till något sådant. Men som liten så tror man ju på allt ens mamma säger till en. Så det har tagit många år att få bort den där känslan av att "pappa är farlig".


När vi var hos min pappa under julen så började vi prata om mamma, men han ville inte säga så mycket. Han har aldrig aldrig pratat skit om henne, knappt sagt något alls om henne... medans hon säger nåt nedsättande om honom så fort han nämns (och ibland även om han inte ens har nämnts).


Men som liten så lyssnar man så mycket på det som sägs och det blir en sanning. Det ska jag verkligen försöka tänka på under Zacks uppväxt...

Av bambi - 4 januari 2009 11:16

Jag blev kontaktad av tjejen bakom sajten KJECK angående ett samarbete, eftersom jag tidigare skrev ett inlägg angående fake-kopior på Tradera. Det är verkligen jättebra med en sajt som försöker motarbeta alla falska kopior. Dom har flera tips om hur man ser att det är fake, bra att kika på innan man köper något märkesplagg.

Av bambi - 4 januari 2009 10:58

Idag gick vi upp ovanligt tidigt här hemma, runt kl.9 Efter frukosten så försökte vi lägga plutten för att sova sin förmiddagslur. När jag smög mig in i sovrummet för att titta till honom så såg det ut så här:


En superglad och pigg liten plutt! Här ser ni även babyfilten jag broderade åt Zack när jag var gravid, den är fortfarande ganska så stor för honom så den kan han ha länge. 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards