Direktlänk till inlägg 5 januari 2009

Varning alla Odd Molly-fans!

Av bambi - 5 januari 2009 16:35

Jag har haft en del kontakt med Karin på Kjeck (en sida om replikor). Hon berättar om att det nu finns en hel del Odd Molly-kopior på Tradera! Dom är jättesvåra att upptäcka eftersom säljarna oftast använder sig utav bilder från Odd Mollys egna hemsida. Men dom köps in från Asien för ca 300 kr/st och säljs för ca 1000 kr. Jag började misstänka att det var nåt sånt när dessa klänningar dök upp överallt på Tradera, det var ju lite för bra för att vara sant... och så var det ju också...


Det kommer snart komma upp en guide om falska Odd Molly plagg på Kjeck så då kan ni läsa mer om det innan ni köper något Odd Molly plagg på nätet.

 
 
Agnieszka

Agnieszka

5 januari 2009 18:01

Vad tråkigt att det finns folk som vill luras...

http://agnieszka.blogg.se

 
Caroline

Caroline

5 januari 2009 19:11

Ja väldigt skumt att det helt plötsligt fanns massor av den ovanliga klänningen... Tack för varningen!

Trevlig kväll

http://carolineskriverdagbok.blogg.se

 
Marie

Marie

5 januari 2009 19:24

Väldigt misstänksamt, jag ska bli försiktigare. Det är ju väldigt konstigt att det är så många av samma modell.

Kanske folk har köpt fel och försöker bli av med dem?

Tack för att delar med dig.

http://happykiller.bloggagratis.se

 
Sofia

Sofia

5 januari 2009 19:33

Hej!

Jag har både köpt och sålt flera Odd Mollysar på tradera, men nu sist fick jag hem en blus utan Odd Molly märket på armen (jag har sett på andra sådana, och vet att det ska vara där) inte roligt att betala 800 kr för en kopia.

Tjejen du pratade med, hade hon något tips på hur man kan se att det är en äkta Odd Molly?

Kram Sofia..

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

 
sofia

sofia

5 januari 2009 19:47

Tyvärr är säljaren mycket otrevlig, och vill inte ha något med affären att göra.

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Karina

5 januari 2009 22:23

När jag sökte efter bilden på vårkollektionen kom jag in på en amerikansk sida (tror jag) www.shopgreenapple.com . Känner du till denna. Dem visar försäljningsbilder från vårkollektionen och kallar det "preview only" Tydlien kan man "boka" plagg hos dem. Kan det verkligen stämma?!

 
bambi

bambi

6 januari 2009 11:33

Karina: Green Apple har funnits ett tag vet jag. Men jag har själv aldrig handlat något där... så jag kan inte säga mer än så!

http://bambi.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Fiffi

13 januari 2009 14:48

Har sett att det finns gott om lovley knit och vinter jackor också både på tradera och andra sidor på nätet. fast det har varit slut sedan länge i butikerna. måste ju vara kopior när samma person har många annonser på samma vara i flera olika storlekar om och om igen.

Man borde kankse göra en anmäla till Odd Molly om man får uppgifter på namn och adress.

 
Mia

Mia

5 mars 2009 23:09

Vad trist att det har kommit kopior, frågan är hur man ser skillnaden om märket sitter där det ska. Någon som vet?

http://www.funkybaby.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bambi - 7 januari 2009 20:33

Nu är det mesta fixat på nya bloggen så ändra gärna i era bokmärken/favoriter/länkar och börja prenumera på den nya bloggen:    http://www.femme.se/bambi/ ...

Av bambi - 7 januari 2009 18:21

Jag blir nästan svettig av att försöka lära mig PhotoShop och blogg.se ... jag håller nämligen på att flytta. Men blogg.se är tusen gånger krångligare än bloggagratis, men detta gör också att det finns tusen fler möjligheter på blogg.se. Men jag måst...

Av bambi - 7 januari 2009 17:30

Nu har det blivit prat om att gå till öppna förskolan i vår föräldrargrupp (vi har en mailinglista). Dom vill gå dit imorgon kl.10 då det är sångstund. Jag skulle gärna vilja komma ut och vara lite social och jag tror att Zack skulle kunna gilla det....

Av bambi - 7 januari 2009 16:59

Så här ser min nybörjar-photoshop bild ut. Det var inte så lätt det där med PhotoShop.. fanns ju miljontals med knappar.   Jag klistrade ihop två bilder, men jag ville egentligen att den ena skulle vara mindre än den andra men fick inte alls till de...

Av bambi - 7 januari 2009 14:33

Så här ser jag ut idag: Vit bastop från Odd Molly (en riktig favorit, vill ha fler i alla färger!)Isblå kofta från Odd MollyJeans från Seven for all mankind  Nu blir det bakad potatis med kycklingröra till lunch (sen lunch eftersom jag gick upp så se...

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards