Alla inlägg under juni 2007

Av bambi - 13 juni 2007 16:46

Idag var det skolavslutning för alla ettor och tvåor. Jag är mentor för en etta så vi samlades klockan 10 och pratade lite och sa hejdå till varandra. Och jag fick dessa fina rosor av en utav mina elever. Jag blev verkligen jätteglad! Så snällt  :)

Av bambi - 13 juni 2007 16:33

Snodde denna lista från Vickans Vardagsrum 


ACCESSOARER:

Väska: Min älskade Friis & Co. Gramm crown bag

(jag blir alltid så kär i väskor)


Plånbok: Tom. Vezzano. Present från min halvsyster för många år sen, borde verkligen köpa ny!


Smycken: Jordgubbe.




TEKNIK:


TV: 32" Widescreen från Thomson.

En liten Philips i sovrummet (överlever inte utan en tv i sovrummet)

Dator: Älsklingen har byggt ihop den, han kan sånt där...

Kamera: Nikon Coolpix 3500

Mobil: LG nånting nånting


BADRUM:


Tandkräm: Zendium (måste använda det annars får jag blåsor i munnen)

Schampo: Redken Hair Cleansing Cream Shampoo

Hårprodukter: Wellas Hypercurl och Redken Blonde Glam Crystal Flash

Hudprodukter: Dermalogica




ÄTBART:


Mineralvatten: Javisst, fast allra helst Cola Zero

Vin: Ja, gärna rött!

Bröd: Helst mörkt mjukt bröd.

Choklad: GÄRNA!

Smörgåstårta: Nej tack!



HEMMA:


Säng: Från Europamöbler. *älskar den*

Lakan: Rena.

Porslin: Nåt med löv på.

Uppvärmning: Ehum... ja, varmt är det i allafall!




FÄRDMEDEL:


Bil: Grön BMW 316

Flygbolag: Brukar mestadels åka sista minuten

Taxiobolag: Vet inte, åker typ aldrig taxi



MEDIA:

Dagstidning: DN får vi varje morgon

Bok: Tänkte läsa en del i sommar

TV: Amerikanska serier, gärna komedier

WWW: Bloggar, Tradera, Aftonbladet, mm


MUSIK: Kent, mm.



ÖVRIGT:

Frisör: Hårgänget på Götgatan.

Bank: Swedbank

Cykel: Ja du, älsklinge glömde att sätta lappar på våra cyklar när dom rensade i förrådet så nu har vi inga cyklar!!

Av bambi - 13 juni 2007 15:52

Det var länge sen jag bloggade om bilen. Ni som har följt bloggen vet hur mycket ångest och förtvivlan min bil har orsakat mig.


Idag när vi var på väg hem från att storhandlat så var det en stor lastbil som tutade... jag vet inte om det var på mig... men det verkade nästan så eftersom jag låg precis bredvid den. Men jag tycker inte att jag hade gjort nåt fel. Men ändå får jag ångest och tänker och tänker "vad kan jag ha gjort fel den här gången?"... men nu ska jag försöka släppa detta... det var kanske inte ens mig han tutade på. Men jag tycker inte om när andra tutar på mig, känns som om dom skäller ut mig eller nåt...


I början av bloggen så bloggade jag en hel del om parkering. Och just parkering har blivit bättre. Vi tyckte inte om att boendeparkeringen var så dyr här i innerstan (500:-/månaden) och då är det inte ens säkert att man verkligen får en parkering. Så hörde jag utav några på jobbet att dom inte alls betalar för parkering och får kanske böter 1-2 gånger om året, så det lönar sig att inte betala 500:-/månaden.


Så vi har då inte heller betalat parkering, ingenstans, inte ens när vi åker iväg och handlar eller nåt. Och vi har inte fått några böter på 1 1/2 månad *peppar, peppar, ta i trä*... (förutom dom två gångerna vi har glömt städningen, man får alltid böter när dom sopar gatan) ..så nu är jag lugnar när det gäller parkeringen. I början så sprang jag ut flera gånger om dagen bara för att se om vi hade fått böter eller inte. Men nu känns allt okej...

Av bambi - 13 juni 2007 15:40

Beställde dessa två filmer idag från cdon.com:

  • Carmen Electra: Hip Hop
  • Fettförbränning för dummies

Dom kostade 99 kronor styck.

Vi var även och storhandlade lite... jag försökte köpa lite nyttiga saker som yoghurt och frusna bär så att jag kan göra smoothies (jag tror att det är bättre än mackor till frukost) och sallad och frukt. Om ni har nåt tips på nån god smoothie så säg gärna till!

Av bambi - 12 juni 2007 20:44

  • Att jag fick tag i en massa snygga kläder på Nelly.se's rea (se tidigare inlägg)
  • Att jag nästan är klar med alla betyg  *jippee*
  • Endast 5 arbetsdagar kvar, sen 8 veckors semester!
  • Att jag har min underbara älskling! Varje dag som jag får ha honom är ett mirakel! *älskar honom så!*

Av bambi - 12 juni 2007 20:27

Enligt Aftonbladet så är den största nyheten just nu att George Bush blev av med sin klocka när han var i Albanien. Visst, det var fräckt att sno hans klocka, men finns det inget viktigare att skriva om än hans klocka? *undrar*

Av bambi - 12 juni 2007 20:19

KANAL5 


 21.55 PREMIÄR: Tori & Dean: Inn Love
21.55-22.30 I detta program: För att kunna öppna ett bed and breakfast säljer Tori och hennes man Dean allt de har och det lockar mer folk och medier än de kunnat ana. Del 1/8. Amerikansk realityserie från 2007. Skådespelaren Tori Spelling och hennes man Dean McDermott investerar sina pengar i ett hippt Bed & Breakfast som riktar sig till deras egen generation. Med en bebis på väg, flytt till en ny stad och som nybörjare i branschen får Tori och Dean snart händerna fulla. Originaltitel: Tori & Dean: Inn Love. Även lördag.

Kan detta vara nåt att kolla på? Jag växte ju upp med Beverly Hills 90210 (jag kommer till och med ihåg siffrorna!) så det kanske kan vara skoj?

Av bambi - 12 juni 2007 18:12

...ser ut så här:


08.00 - Stiga upp, duscha, äta frukost

09.00 - Åka iväg till jobbet

10.00 - Avslutning för eleverna

11.00 - Lunch

12.00 - Sätta dom sista betygen, skriva på betygskatalogerna

14.00 - Åka hem nån gång runt denna tid

21.30 - Kanske spela in The Importance of Being Earnest på SVT1, som ändå är en klassiker av Oscar Wilde

22.00 - Pussycat Dolls på TV3

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards