Alla inlägg under juni 2007

Av bambi - 16 juni 2007 14:00

Efter lunchen går vi till H&M där jag provar några bikinis, men jag tycker inte alls att dom passar så vi går vidare till Åhlens. Där hittade jag faktiskt en bikini, en svart med en metall grej mellan brösten... haha... men den var snygg på! Köpte även en prickig överdel så att jag kan variera lite!


Så köpte vi en massa solkräm: faktor 20, 12 och 8. Kan verkligen behövas till resan!


Och så övertalade jag älsklingen att vi även behövde en väska att ha till poolen/stranden, även fast han inte alls tyckte att det behövdes (vi kan ju bära allt i fula plastpåsar, plus att han tycker att jag redan har miljoner med väskor).

Av bambi - 16 juni 2007 13:00

Väl framme vid Ringens Centrum så åt vi lite lunch, det blev Japanskt. Jag valde Yakatori-spett (kycklingspett med yakatori-sås) och älsklingen valde entrecote med nån sorts sås. Vi fick även lite Miso-soppa till. Vad är det egentligen i den där Miso-soppan? Det är en väldigt konstig smak på soppan....

(Kolla in dom snygga tallrikarna med Ringens centrums logga på.. måste dom ha den ÖVERALLT??)

Av bambi - 16 juni 2007 12:00

På väg till Ringens centrum stannade jag och älsklingen till vid Nytorget och myste lite grann. Det var soligt, men inte så varmt!

Av bambi - 16 juni 2007 11:00

Nu har jag hängt upp rosorna som jag fick av min elev på avslutningen på torkning i min garderob. Dom började se ganska lessna ut, tror att dom inte höll sig så länge pga värmen. Synd, för dom var ju så fina!


Jag och älsklingen har gjort iordning oss för att gå iväg till Ringens centrum och kolla på bikini till mig och solfaktor och lite annat vi behöver till resan, så jag återkommer senare!

Av bambi - 16 juni 2007 10:00

Efter frukosten med älsklingen så hoppar jag in i duschen och gör iordning mig. Eftersom jag inte har använt Daily Microfoliant på ett par dagar så använder jag den efter duschen och ansiktet känns jättelent. Smörjer in ansiktet efteråt och tar på lite mascara. Så känner jag mig klar för dagen  :)

Av bambi - 16 juni 2007 09:00

Älsklingen ville sova en stund extra.. jag vaknade straxt efter 8.00 Så jag gick in och väckte honom vid 9 och drog upp honom för frukost. Kvar i sängen blev missarna som ville ta sovmorgon!  :)

Av bambi - 16 juni 2007 08:19

Min älskling är verkligen min stora kärlek här i livet. Visst, jag har haft två seriösa förhållanden tidigare men det kan inte jämföras med detta. Fast varje förhållande är väl unikt?


Min första seriösa förhållande varade i 4,5 år och så där efter 3 år så var vi mer som kompisar som bodde ihop... var var passionen? Nej... vi tröttade nog på varandra efter ett tag...


Mitt andra "seriösa" förhållande var egentligen inte så seriöst... vi var egentligen bara KK, men jag var dödskär i honom, men han var inte det i mig. Vi umgicks nästan dagligen i 9 månader, jag plågades i 9 månader över "varför vill han inte ha mig", "vad är det för fel på mig?". Det blev nog snarare en besatthet, jag ville göra honom min till varje pris... det var ett hemskt destruktivt förhållande... om man nu kan kalla det förhållande...


Men nu, mitt nuvarande förhållande är det mest friska och kärleksfulla förhållande jag har haft. Vi firade vår 5 års dag i mars och jag känner mig fortfarande otroligt kär. Han är snygg, underbar och förstående. Vem som helst skulle nog inte stå ut med mig. Jag vet själv att jag kan bli ganska knäpp och jag gnäller nästan varje dag över min vikt/utseende. Älsklingen säger bara tålmodigt att han blev ju inte ihop med mig för mitt utseende, det är bara ett plus. Nehe... varför blev han då ihop med mig, undrar jag...? En sån underbar kille måste kunna få tag i nån bättre...?


Nåja... varför älsklingen är så underbar? Han är extremt förstående, lyssnar alltid! Men det gör också att han ibland säger emot..eller säger "ja, men kunde du inte ha gjort så där..." Men han lyssnar i allafall och är intresserad av det jag gör.


Han är väldigt trogen. Han har aldrig varit otrogen (i nåt förhållande). Han har en stor släkt (hans pappa har 8 syskon) och i släkten så är det bara en som har skilt sig... alla står fast vid sin make/maka. Det är fint, tycker jag. Så det verkar ligga i hans gener. Bra gener  :)


Han är trygg och lugn, det behöver verkligen jag! Jag får så lätt panik över små och stora saker. Som t.ex när det i början av året började brinna i lägenheten snett nedanför oss, jag öppnade ytterdörren (för att jag kände lukten) och fick verkligen panik när jag såg att trapphuset var full med rök! Vem skulle inte få panik?? Inte älsklingen... medan jag sprang runt och hyperventilerade så försökte han lugna ner mig.. och sa lugnt "nu packar vi väskan i fall att vi måste evakuera, vad vill du ha med dig?". Det var inte så lätt för mig att svara på frågan just då...  Men vi slapp evakuera, tur det...


Älsklingen är alltid ärlig! Till och med när jag frågar vad han tycker om kläder (och det är väl ovanligt bland killar!), så kan han faktiskt svara "nej, det där ser konstigt ut". Ärlighet är nog det viktigast i ett förhållande.


Vi tar inte varandra för givna... det gjorde vi verkligen i mitt första förhållande. Men nu så tänker både jag och älsklingen på hur vi ser ut och att vi vill i allfall vara någerlunda fräscha inför varandra  :)


Gah, vilket långt inlägg detta blev... men jag kan fortsätta i all evighet, men ingen orkar nog ens läsa det jag har skrivit nu. Jag grät lite när jag skrev detta inlägg (är så känslosam), jag är så lycklig att jag har min älskling. Jag hoppas att alla kan hitta en lika bra kille (eller tjej)!  :)

Av bambi - 16 juni 2007 00:03

Jag funderar på om jag ska ha en "efit-dag" imorgon (jag vet inte ens vad "efit" står för, om det är nån som vet, berätta gärna). Jag såg idéen i en annan blogg (http://nini.bloggagratis.se). Där man tar ett kort varje hel timme på det man gör just då, kl. 9:00, kl. 10:00, kl. 11:00, osv... det kanske skulle vara kul? Får se om jag orkar det imorgon... nu ska jag i allafall gå och lägga mig och titta på tv en stund, sen sova, det har ju varit en stor dag idag   :)


God natt på er!


P.S Kom just på att "efit" kanske står för: ett foto i timme? Eller vad tror ni? D.S

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards