Alla inlägg den 23 november 2007

Av bambi - 23 november 2007 17:44

Jag stannade även till vid Systembolaget idag och köpte en flaska Faustino I som passar bra till smakrika maträtter med mycket vitlök. Så det passar ju bra till en het chili, som vi tänkte äta ikväll!


 

Receptet har jag fått från Aftonbladet.






 

för 4 portioner

300 gram mager nötfärs
2 msk olivolja
100 gram finhackad gul lök
8 dl krossade tomater, gärna med chilismak
420 gram vita bönor i tomatsås (420 g = 1 burk)
250 gram kidneybönor
jalapenos
1 tsk spiskummin
2 klyfta vitlök
1 msk saft från en citron
salt
peppar
12 st tortillachips


Tillagning:

Fräs köttfärsen i olja i en stekgryta. Skär löken i klyftor och låt den fräsa med. Tillsätt tomater, bönor, finhackad jalapenos, spiskummin, ev vitlök och citron och låt koka i 10 minuter. Smaka av med salt och peppar.
Servera med tortillachips.

Av bambi - 23 november 2007 17:31

Och här till höger ser ni min nya fina kashmirkofta från LA Redoute!


Jag har aldrig tidigare ägt en tröja/kofta i 100% kashmir, den är otroligt mjuk och skön! Underbar!


Nu förstår jag varför alla älskar kashmir! :)


Nu vill jag även ha denna i grått! Det var en sån bra längd på den! Jag köpte den i 38/40 och jag brukar bara en klockren 38 eller M.


Jag är definitvt supernöjd med koftan! *love it*

Av bambi - 23 november 2007 17:27

Shoppade lite på vägen hem... blev lite knästrumpor (gråa i ullmix), tights svarta 100 den, Bleuforet knästrumpor, och en liten handväska (kostade bara 99 kr.).


Dessutom så fick jag ju min kofta idag från La Redoute och då fick man serveringssetet gratis! Den var ju ganska så fin... får se om den kommer till användning.

Av bambi - 23 november 2007 13:28

Har fortfarande blåa naglar...


Linne: Corona Extra (ja, som i öl-märket)

Cardigan: Gina Tricot

Jeans: Fornarina Cult

Skärp: H&M


Titta gärna på gamla dagens outfit!



Av bambi - 23 november 2007 12:40

Nu har jag varit inne på Nelly-rean. Jag hittade inte så mycket fint, det var bara den här Longshirt från Cream för 240 kronor som jag tyckte var fin. Så jag blev lite besviken... blir nog inget shoppat därifrån nu.


Jag fick föresten en sms-avisering från La Redoute, min kasmirkofta har kommit fram! Det gick snabbt! *jippe*

Av bambi - 23 november 2007 07:30

Upptäckte att vi inte har någon frukost i huset... vi har lite bröd i frysen, men jag är för lat för att tina det. Så det får bli en macka från 7 eleven och lite juice eller nåt...

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards