Alla inlägg under maj 2007

Av bambi - 19 maj 2007 14:05

Jag och älsklingen var och storhandlade idag, köpte mat till nästa vecka och köpte även 2 flak med dricka! Kostade bara 59 kr./flaket så nu har vi en massa dricka här hemma! :)


Så här ser nästa veckas veckomatsedel ut (ni får gärna sno den, eller delar av den):


  • Måndag: Chili con carne
  • Tisdag: Grilla (grillspett med potatissallad)
  • Onsdag: Korv Stroganoff
  • Torsdag: Lasagne
  • Fredag: Fläskfilé i soja med nudlar
  • Lördag: Fest / Äta ute
  • Söndag: Biff med potatisgratäng
Av bambi - 18 maj 2007 23:08

Jag är så glad att jag har min älskling. Jag var på så dåligt humör när jag vaknade imorse (se tidigare inlägg), men så har han verkligen fått mig på bättre humör! Vi har haft en jättemysig dag tillsammans, promenerat och ätit goda muffins *vill ha mera muffins*


Tack för att du finns älsklingen!  :)

Av bambi - 18 maj 2007 22:58

Jag och älsklingen försökte gå och hyra film, vi ville The Departed och Stranger than Fiction. Men dom var båda uthyrda på båda videoställena vi var till. Trist.. men alla tänkte väl likadant som vi..


Stranger than Fiction verkar väldigt rolig! Det är när han hör en berättarröst... skumt om man skulle börja höra en berättarröst  :)

Av bambi - 18 maj 2007 19:01

Köpte Veets Cold Wax Strips idag och vaxade benen lite... jag är nog ingen mästare på det här med att vaxa benen för jag får inte riktigt bort allt, men det mesta i allafall!


Tänkte att det var dags för en ny omröstning eftersom Vänner verkar ha blivit utnämnd till bästa serien genom tiderna. Resultat följer:


Vilken är den bästa tv-serien genom tiderna?


Vänner    25.8 % 

Desperate Housewives    17.7 % 

Prison Break    17.7 % 

Simpsons    16.1 % 

Futurama    6.5 % 

Seinfeld    6.5 %

Lost    6.5 %

24    1.6 %

Melrose Place    1.6 %


Totalt har 62 personer röstat.
Omröstningen startade 2007-04-28 20:31


Av bambi - 18 maj 2007 18:39

På vägen hem från Muffinsfabriken så stannade jag och älsklingen till vid Nytorget och satt och solade lite. Det var mysigt  :)

Härligt med lite sommarväder! Mera sånt!!

Av bambi - 18 maj 2007 14:27

Nu har vi äntligen varit och besökt Muffinsfabriken på Götgatan.

Som ni ser så hade dom en hel del muffins att välja mellan, bland andra: Pistagemuffins, Saffran med mandelmassa, Blåbärsmuffins, Mintchokladmuffins, mm mm.


Sen kunde man då välja glassmuffins, då dom värmde muffinsen och skar bort en bit och la i glass! *MUMS*


Jag valde en glassmuffins med Vitchokladglass i en Lyxchoklad med hasselnöts muffin. Den var riktigt god! *rekommenderas*


Älsklingen tog en glassmuffins med Körbär och vaniljglass i en Blåbärsmuffins!


Vi rekommenderar verkligen ett besök till Muffinsfabriken. Man blev väldigt mätt, varje muffin är på 250 gr.!

Av bambi - 18 maj 2007 12:07

Igår hände det igen!!! Jag och älskligen satt uppe till kl. 2 och spelade poker på nätet och skulle gå och lägga oss då jag kom på.. är det inte natten till fredag (det är inte så lätt att hålla reda på när man är ledig en massa)...? Och där jag hade ställt bilen var det parkeringsförbud Fre 0-6 för att då städar/sopar dom gatan. Så jag kastar på mig kläder och springer ut för att förhoppningsvis hinna flytta på bilen.. men icke! Dom hade gett oss parkeringsböter igen och det var bara en halvtimme innan jag sprang ut! Jag höll på att bryta ihop... inte IGEN! Jag trodde att vi hade lärt oss... och väldigt irriterande att dom hade nyss varit där... om jag ändå hade kommit på det en timme tidigare  *snyft*


Så jag har inte kunnat sovit i natt... bara tänkt på dom där jävla parkeringsböterna... det är ju så onödigt!!


Nu ska vi gå till Muffinsfabriken... för det är ju faktiskt ganska fint och varmt väder... och jag behöver tröst!

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards