Alla inlägg under maj 2007

Av bambi - 26 maj 2007 13:18

Igår kväll såg äntligen jag och älsklingen The Departed! Den var riktigt bra! Så om ni inte har sett den så rekommenderar jag verkligen den! Jag blev riktigt imponerad av Leonardo DiCaprio (jag brukar inte gilla honom annars)...


Filmen får en stark 4:a (av 5) från mig! Se den!

Av bambi - 26 maj 2007 13:09

Brownie-expert som jag är, måste jag ju testa flera olika sorter! Dessa inhandlades på ICA Maxi för 20 kronor.


Dom var mycket prisvärda, mjuka och goda! Ett stort minus är däremot hasselnötterna som är i dom, inte så roliga. Det var ovanpå var nån sorts chokladgrädde som var helt okej!

Av bambi - 26 maj 2007 13:06

Här ser ni Mimmi tunikan som jag köpte på Gina Tricot (för bara 79:-!!) och även koftan jag inhandlade! Jag är mycket nöjd med köpen!

(Men här ser ni hur lång tunikan är.. man kan ju ha den som klänning)

Av bambi - 26 maj 2007 12:54

Tredje veckan i rad som jag och älsklingen är så duktiga och gör en veckomatsedel för kommande vecka, och sen åker vi och storhandlar hela veckans mat! Jättepraktiskt och det känns som om vi spar en massa pengar (och äter nyttigare)!


  • Måndag: Lasagne
  • Tisdag: Uncle Ben's sås med strimlat kött och ris
  • Onsdag: Spaghetti och köttfärssås
  • Torsdag: Thaimat (köper ute)
  • Fredag: Lövbiffarsrullader med senap och purjolök
  • Lördag: (Svärföräldrarna kommer) Biff med potatisgratäng
  • Söndag: Kyckling med rotfrukter i ugnen
Av bambi - 25 maj 2007 10:01

LÖN = shopping! Det vet väl alla :)


Jag gick hem från jobbet för att vara lite hurtig och gick då genom stan. Stannade till vid MQ för att kika på kläderna jag pratat om i tidigare inlägg. Men dom hade inte den jag ville ha mest (linnet med rosetten). Så då gick jag vidare till Gina Tricot. Nu har jag redan handlat halva min somamrgarderob där, men dom har ju sååå snygga sommarkläder!


Just nu så hade dom i allafall extrapris på denna tunika/klänning! (Den är väldigt lång så man kan lätt ha den som klänning) Kostade bara 79 kronor! Så jag köpte genast tre stycken: en i färgen melon (den på bilden), en svart (funkar ju alltid) och en vit (snyggt när man blir lite brun). Jag köpte även over-sized mörkgrå kofta för 199 kronor, som är jättebra att ha på kyliga sommarkvällar.

Av bambi - 24 maj 2007 21:21

Hmmm... klockan 22 är det både Jakten på en mördare på tv3 och Brotten som chockade världen på Discovery. Inget lätt val! Jag älskar ju sånna där tv-program om verkliga brott... hade gärna sett båda! Får se vilket jag väljer... kanske får singla slant!

Av bambi - 24 maj 2007 18:56

Jag har precis spanat in MQs sommarkollektion och hittade några som hamnade på min önskelista! (och det är ju löning imorgon...)


  • En snygg klänning av märket Bondelid för 599:- (visst var den söt!?)
  • Detta snygga linne av märket Zoul med en rosett på ena axeln, finns även i gult och cerise. Vill nog ha alla tre! Jag tror att detta linne är ursnyggt! Om man inte gillar rosetten så kanske man kan ta bort den, för linnet var skitsnyggt ändå!
  • Sen även detta snygga linnet är från Zoul, med jättesnyggt fall och så kan man knyta lite längst ner. Finns även i svart.
  • Denna tubtop är från Bondelid. Jag är lite skeptisk till tubtoppar, denna tycker jag var ganska snygg!
  • Sen så blir nog denna söta kjol från Bondelid oslagbar på stranden!
  • Och så är ju flip-flops ett måste! Dom hade dessa i flera snygga färger, också från Bondelid.
Av bambi - 24 maj 2007 18:14

Jag funderar på att vara hurtig imorgon och gå till och från jobbet, tar ca 1 timme per sträcka. Men får se om jag verkligen kommer att orka det  :)


Jag väntar ju på att min aerobics-dvd ska komma så att jag kanske kan gå ner några kilo innan man ska visa sig i bikini  :)

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards