Alla inlägg under maj 2007

Av bambi - 22 maj 2007 13:24

  • Doftstrån från Partylite. Är ganska dyra men definitivt värt det. Vi har haft denna flaska i ca 2 månader (kanske mer..?) och som ni ser så är det en massa "doft" kvar. Doften avdunstar och sprids via stråna. Doften vi har heter Sensual  som är en doft med exotiska toner av sandelträ, jasmin och ros. Det är alltid trevligt att komma in i ett väldoftande badrum!

  • Sen är alltid en bra hårinpackning ett måste i badrumshyllan. Just nu använder jag Redkens All Soft Heavy Cream. Doftar ljuvligt och känns otroligt lyxig! Lämnar håret silkesmjukt!

  • Silkesdroppar från Biosilk är en storfavorit! Det är äkta silke som man har i hårtopparna eller i håret för glans och skydd. Doftar verkligen underbart! På sommaren så kan man även använda silkesdropparna på kroppen (t.ex. axlarna, benen) för extra glans. Ett stort plus att silkesdropparnas goda doft!

  • Just nu har jag även Philosophys duschcreme Chocolate Frosting. Doftar ljuvlig choklad... man vill nästan äta upp den  :)

  • Parfymen jag använder är Calvin Kleins Euphoria. Älskar den! Men här ser ni Body Lotionen i den serien. Jag överdriver inte när jag säger att jag får komplimanger varje gång jag använder den. Många på jobbet säger att jag luktar gott när jag har den på mig!  :)

Av bambi - 21 maj 2007 16:37

Urk, jag känner mig helt slut efter denna tunga arbetsdag! Har stressat hit och dit. Eftersom idag var sista chansen för eleverna att göra omprov/restuppgifter innan betygen ska vara satta så kan ni tänka er hur eleverna sliter och drar i en. Alla vill ju få så bra betyg som möjligt förstås... men denna tidpunkt på terminen är inte så rolig för lärarna..


Nu ska jag unna mig en brownie som jag bakade tidigare (se tidigare inlägg). Ja, jag har faktiskt 2 stycken kvar!  :)

Av bambi - 20 maj 2007 21:00

Nu tänkte jag ta upp ett känsligt ämne i min blogg.. nämligen KAFFE


Jag dricker ju inte kaffe, utan jag dricker cola för att få i mig koffein istället. Min älskling och många andra i min närhet däremot gillar kaffe väldigt mycket, vilket jag inte alls förstår för det verkar extremt äckligt!


Men jag och älsklingen har ju haft kaffe-diskussionen några gånger. Och han är lite besviken eftersom jag inte dricker kaffe så blir det inte direkt nå kaffe här hemma. Så för ett par år sedan så sa jag att jag skulle börja dricka kaffe när vi gifte oss, och tänkte att då är det lugnt för att älsklingen är lite skraj för giftermål. Men då sa han direkt "ska vi gifta oss", men jag tog inte det på så stort allvar.... men nu när vi har varit ihop i över 5 år så har det blivit lite mycket kaffe-prat... ska han fria snart? och om han friar så vet jag ju inte om det är för att han verkligen älskar mig eller om det är kaffe han älskar så mycket..?


Men jag tror inte riktigt att han kommer att fria på ett tag så det är nog lugnt... jag slipper nog dricka kaffe på ett par år till  :)

Av bambi - 20 maj 2007 20:46

Jag och älsklingen åt lite potatisgratäng och biff till middag ikväll och då var vi förstås tvugna att ta lite rött till maten... så det blev lite Gato Negro.. och jag känner mig lite påverkad... urk.. va lättpåverkad man var...


Men mumsigt var det!!  :)

Av bambi - 20 maj 2007 15:37

Den här veckan som kommer är buffertvecka på jobbet, vilket innebär att alla elever som har rester eller omprov får göra dom. Och jag som inte ens har rättat klart Nationella Proven i Engelska B   *ser hur högen växer*


Men inte många jobbdagar kvar innan sommarlovet!! *jippee*

Av bambi - 20 maj 2007 13:37

Brownies-expert som jag är... så måste jag testa lite olika sorter. Så igår så "bakade" jag Brownies. Jag använde Kungsörnens Brownies-mix, så det var bara att blanda pulvret med lite vatten. Super-enkelt! *me like*

Och så behövde man inte ens smöra och bröda en form, eftersom det följde med en pappersform! *me like*


Men när det gäller smaken så är den vara så där... skulle nog ge den en 3:a av 5. Slår definitivt inte 7Elevens Brownies!


Bättre är Kungsörnens Chokladkaka och Toscatårta!

Av bambi - 20 maj 2007 13:17

Idag var jag och älsklingen på Betessläpp på Stegholms gård utanför Haninge. Det var Arla som anordnade det och vi blev bjudna på mjölk och bullar. Det var tydligen 2000 personer där!


Kossorna var glada att få komma ut på bete så dom skuttade och muade en massa!



Det var även en hel del som stångades och busade med varandra!



Och så hälsade vi på kalvarna som sög på våra tummar! Så söta!  :)

Det var verkligen en jättetrevlig utflykt!

Av bambi - 19 maj 2007 17:02

Weee... älsklingen ringde till videobutiken och dom hade fått in Stranger than Fiction idag! Äntligen får vi se den!

Så det blir film, italienska köttbullar och pasta och lite vin! *myspys*

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards