Alla inlägg under augusti 2007

Av bambi - 22 augusti 2007 09:37

Nu har jag precis haft min första lektion denna termin. Hade psykologi med min mentorsklass... jag försökte få igång en diskussion, men dom var så tysta... ville inte säga mycket!


Klockan 10 ska jag ha Engelska A med en etta... dom ska få göra prov nu allra första lektionen. Visst är jag elak?  ;)

Av bambi - 22 augusti 2007 07:44

Jag gick upp klockan 6 imorse... även fast jag börjar 8.20 Vet inte varför jag gick upp så tidigt.. jag var nämligen duschad och klar (och ätit frukost) vid ca 7. Så jag tog den "långsamma" bussen och var vid jobbet ca 07.40 Alltså 40 minuter innan jag börjar. Jag kunde ju lätt ha sovit en halvtimme till... istället sitter jag här och är halvdöd...


En positiv sak är dock att chefen (rektorn) kom nyss förbi och sa "det är tillåtet att åka hem på kvällen" och sa nåt om flitens lampa som lyste... så det är ju bra :)


Vi har nämligen en ny chef... en ny rektor på skolan... så det är ju alltid bra att göra ett gott intryck på nya chefen.


(Vi har dock hört rykten om att han vill att vi ska ha fasta arbetstider mellan 8-17, istället för som vi har haft det: att vi behöver bara vara här när vi ska ha lektion. Men jag tänker protestera högljutt om det skulle bli nån tal om den saken!)

Av bambi - 22 augusti 2007 06:44

Hittade precis denna bild på Britney utan nån äcklig peruk eller dåliga extensions! Är ju helt klart en förbättring mot hennes konstiga val av peruker..

Av bambi - 21 augusti 2007 18:21

Dr. Phil ikväll: Cindy är 157 cm lång och väger nästan 230 kilo, vilket gör att hon sällan lämnar sitt vardagsrum. Hon kissar i en plastburk och lagar middag på soffbordet.

Jag förstår inte hur man går från att ena dagen gå på toaletten och sen komma på idén att man ska börja kissa i en plastburk. Om valet står mellan att banta eller att börja kissa i en platsburk, vad väljer man? Usch, jag låter elak nu... jag har själv aldrig varit så överviktig... men jag har ändå känt vid en punkt att "nej, nu väger jag för mycket. nu är det stop" och så tog jag tag i dom extra kilon jag hade. Har inte alla en sån spärr? Att nej, nu har det gått för långt? T.ex när man känner att man hellre kissar i en plastburk istället för att resa sig upp ur soffan?

Av bambi - 21 augusti 2007 15:45

Hoho... sitter på utbildning.. går igenom inställningar och grejer på våra nya bärbara datorer. Men vi lärare blir ju nästan som eleverna och börjar genast leka med datorerna... måste ju testa kameran! Ni ser resultatet här ovanför (jag och två av mina kollegor).


Jag tycker att det är ganska häftigt att det är en inbyggt webcamera i våra bärbara datorer   :)

Av bambi - 21 augusti 2007 14:56

Jag känner ju inte min mentorklass sen tidigare. Men har hört och sett att den klassen har haft lite problem med snus... dom har kastat upp snus i taket och ventilationstrumman och det har sett jätteäckligt ut! Så jag började första dagen (igår) med att vara arg och säga att nu får det inte bli nå snus nånstans (för nu är det ju rent och fint). Och om det skulle bli det så skulle vi börja turas om att städa, gå efter klasslistan och turas om att ta bort det äckliga snuset.


Så imorse när jag kommer in i klassrummet så ser jag en snus ovanför whiteboard-tavlan... och jag blir arg... och skäller lite på dom.. men dom säger att den satt redan där igår... men jag säger att "jaha, då måste vi börja gå efter klasslistan och städa på nästa mentorstimme". Jag tänkte att dom kanske "testar" mig nu, eftersom jag är "ny" mentor.


Efter utskällningen så pratade jag lite med mina kollegor och kände mig lite dum... det kanske var som dom sa? att det redan satt där igår? Så jag tänkte att jag skulle gå ner och ta bort snuset... och så vet jag att det är helt rent... så jag tog med mig lite papper och gick ner till klassrummet och när jag kommer ner så var snuset borta!! Jag blev nästan tårögd... dom hade varit söta och tagit bort det... det var väl gulligt av dom?  ;) Dom hade lyssnat på mig... och utan att jag hade behövt peka ut nån så hade nån frivilligt tagit bort det (kanske var det den som hade kastat dit det?).. jag blev glad i allafall!

Av bambi - 21 augusti 2007 10:13

Idag ska jag:

  • städa mitt skrivbord här på jobbet
  • sätta in en massa papper i pärmar
  • kopiera upp en massa material som behövs till kommande lektioner
  • bära ner böcker till biblioteket
  • äta lunch - thai mat
  • ha nån sorts utbildning (vet ej vad för sorts utbildning)
  • ringa runt till mentorselever som inte har dykt upp och fråga om dom har bytt / slutat skolan
  • ringa till Läromedia och fråga efter lärarhandledning till den nya engelskaboken

Som ni ser så är det lite jag ska hinna med idag... mestadels tråkiga saker!

Av bambi - 21 augusti 2007 09:14

Baslinne från H&M, min nya kofta från H&M med stora fina knappar  :)

Fornarina Cult jeans och Friis&Co väska.


Lång dag idag... mina elever är ute på stadsorientering, sen är det prisutdelning 11.30 och en kort mentorsträff kl. 13.


Sen har vi nån utbildning mellan 15-17... så idag slutar jag seeeent! (För mig är det sent att sluta kl. 17). Imorgon slutar jag också sent  :(


Idag kommer älsklingen hem  *jippee*

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards