Alla inlägg under augusti 2007

Av bambi - 25 augusti 2007 18:32

Nu har jag bakat och bakat... goda dumlemuffins med vaniljströssel. Jag bakade tre satser.. tror att det blev 36 stycken muffins. Tänkte bjuda några kompisar på muffins imorgon och så tänkte jag nog ta med några till jobbet på måndag  :)


Det var roligt att baka lite... det var så länge sen!


Nu ska jag sätta mig och rätta lite prov...  *bläää*

Av bambi - 25 augusti 2007 11:17

Nu har vi varit duktiga och skrivit iordning en veckomatsedel så att vi kan åka och storhandla. Har även skrivit upp ingredienser så att jag kan baka lite. Men första ska vi gå till skräddaren så att jag kan lämna in mina Rock & Republic jeans... vill få dom uppsydda så fort som möjligt!


Så här ser vår veckomatsedel ut:

  • Lördag (ikväll): Tortillalasagne (viktväktarrecept)
  • Söndag: Grillad kyckling med kikärtssallad
  • Måndag: Fetaost och oliv- paj
  • Tisdag: Kyckling i sötsursås
  • Onsdag: Baconbiffar med bulgur
  • Torsdag: Köttbullar (hemmagjorda, så klart!) med pasta
  • Fredag: Kycklingpaj

När det gäller pajerna så gör vi alltid pajdeg enligt viktväktarrecpt, där man använder lättfil... så att det inte blir så onyttigt!


Det är så skönt att skriva iordning en veckomatsedel, för då slipper man hålla på varje eftermiddag "vad ska vi äta ikväll?". Och det blir oftast mycket nyttigare och mycket billigare!

Av bambi - 24 augusti 2007 18:54

Efter att ha delat på lite thai-mat så blir det nu lite fredagsmys! Det kan behövas efter första "riktiga" arbetsveckan (första veckan som eleverna varit på skolan).


Så nu blir det lite Gato Negro och några praliner från Chokladfabriken och så film: SherryBaby.

Av bambi - 24 augusti 2007 18:01

 

*Jippee* Paketet från asos har äntligen kommit! Jag är så glad! (Tänk att man kan bli så glad över några tygbitar?) Allt som jag har på mig på bilden är från paketet!


I paketet fanns:

  • Jersey Shrug - Black (som jag tror att jag kommer att använda mycket, verkar väldigt användbar!) Var kanske lite i minsta laget? Men snygg!
  • Short mixed cluster necklace (som det var rea på) Supersnyggt!
  • Woven Trim Piny Top (som det också var rea på) Supersnygg, men lite tajt över brösten.. men tror inte att det syns så mycket om man har en kofta till.
  • och så till slut... ett par mycket efterlängtade... Rock & Republic Kiedis Purple R Logo jeans.. hoppas att dom skickar rätt storlek! (dessa var det också rea på!) Super-duper snygga och sköna! Dom passade perfekt, vilket bertyder att om lyxoutlet hade skickat rätt storlek så hade jeansen passat! Dom är ju lite långa dock, men så är det med dom flesta märkesjeansen att dom bara har en längd och så får man sy upp dom så att dom passar. Så jag får lämna in dessa till närmsta skräddare så fort som möjligt! Jag vill ju börja använda dom!!!!!
Av bambi - 24 augusti 2007 16:38

Ett paket har även kommit... tror och hoppas att det är från asos med mina Rock & Republic!! Ska gå dit och hämta ut det och så ska vi köpa hem lite thai-mat och mysa ikväll... kolla på några Seinfeld avsnitt!  :)

Av bambi - 24 augusti 2007 16:15

Jepp, nu har jag shoppat igen! Men jag fick ju lön idag!

Jag skulle vara duktig och promenera hem idag, men det var så äckligt varmt ute och så hade jag väskan full med prov (tungt!). Så jag gick bara till stan och sen tog tunnelbana resten av vägen.


Jag stannade till vid en nyöppnad Bik Bok på Drottninggatan, det var 20% rabatt, men jag köpte inget där. Det fanns mycket fint... men inget jag fastnade för.


Sen gick jag vidare till Gina Tricot vid hötorget och kikade lite... dom hade mycket fint. Men jag nöjde mig med kappan här ovanför. Den såg inte så lång ut som den gör på bilden. Tyckte det var en fin höstkappa!


Sen så stannade jag även till vid Chokladfabriken och köpte 4 praliner var till mig och älsklingen... som vi kan mumsa på ikväll  :)

Av bambi - 24 augusti 2007 16:08

Idag så kom det ett inkassokrav från lyxoutlet. Älsklingen ringde till dom och berättade om situationen (att lyxoutlet inte svarar trots flera mail) så dom strök påminnelseavgiften.


På inkassokravet fanns förutom kravet på jeansen även skorna som jag hade beställt som var slut! Så lyxoutlet försöker alltså kräva mig på pengar för skor som jag inte ens har fått. Så otroligt oseriöst företag!


Så nu har vi mailat en fjärde gång både till lyxoutlet och en kopia till inkassoföretaget (så att dom får se hur oseriösa lyxoutlet är) angående att vi vill ha utlägg för avgifter att skicka tillbaka jeansen som det var fel storlek på. Jag som konsument ska inte behöva lägga ut pengar för ett fel som ett oseriöst företag gör.  *arg*

Av bambi - 24 augusti 2007 08:42

Idag börjar jag 9.45 och slutar 15.00 Och idag har jag fått lön!


Jag tänkte försöka vara duktig och promenera hem, men det innebär att jag måste gå igenom stan för att komma hem. Men det gör inte så mycket, jag skulle vilja kika lite på vad Gina Tricot har just nu.  :)

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards