Direktlänk till inlägg 25 november 2007

Komplimanger

Av bambi - 25 november 2007 18:20

Jag håller på och läser The perks of being a wallflower, eftersom mina elever har läst den och jag ska rätta deras uppsatser om den. Det är en väldigt bra tonårsbok. Det handlar om en tonårskille som lär sig om tjejer. Hans kompis försöker lära honom lite om tjejer och säger att det är bättre att ge tjejer komplimanger om deras kläder än t.ex ögonen/eller någon annan kroppsdel, för att kläderna väljer dom själva och kan påverka själv. Så att ge en komplimang om en outfit är bra för att det har tjejen valt ut själv... osv. Vad säger ni om detta, håller ni med?


Jag funderade själv på detta en stund... och kan nog säga att jag håller med. Jag blir nog gladare om jag får en komplimang om mina kläder än t.ex ögonen/brösten/rumpan, men så är jag lite klädtokig också... och så känns en komplimang om ögonen/brösten/rumpan mer ytligt (och ibland även snuskigt)... konstigt nog?

 
 
Ingen bild

Linda

25 november 2007 19:23

När man var yngre gav ytliga komplimanger mig en del dvs man blev glad.För mig NU betyder varken komplimanger om kläder eller utseende speciellt mycket om det ej kommer från älsklingen:)Väldigt ytligt....och blir tradigt om man fått många,till sist betyder det inget.

Däremot så är det väldigt underbart att få komplimanger för den människa man är innuti med de egenskaper man har. DET gör mig alltid underbart glad!

 
Ingen bild

Mia

25 november 2007 19:50

Definitivt för mina egenskaper - hur jag är och även för utseendet. Det beror ju på hur komplimangen sägs/låter (och vad som menas). Men visst är det skoj med komplimanger om kläder också!

 
evelina

evelina

25 november 2007 19:56

aa men vad kul att det gått bra för dig!

hur är det, har ni satt ett datum?

kram

http://evelinastrand.blogg.se

 
Snorkfröken

Snorkfröken

25 november 2007 21:20

Jag håller med Linda, det absolut bästa är att få komplimanger för hur man är som person. Men visst, att vara bra på sitt jobb, duktig på matlagning eller att ha bra smak när det gäller kläder och inredning är ju också personliga egenskaper så visst är det kul att få komplimanger för sina kläder bla.

http://snorkfrokensblogg.blogspot.com

 
trollpackan funderar

trollpackan funderar

26 november 2007 08:25

Det ena behöver ju inte förta det andra, eller hur?
Jag kan bli glad åt komplinger om utseendet också(hrm, jag har ju kommit upp i den åldern att det är kul när de säger att jag inte ser så gammal ut, ser ut som en 20-åring i kroppen osv;)
men insidan tycker ju jag är väldigt viktig. Det är så mycket yta i vårt samhälle ändå...

http://trollpackan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bambi - 7 januari 2009 20:33

Nu är det mesta fixat på nya bloggen så ändra gärna i era bokmärken/favoriter/länkar och börja prenumera på den nya bloggen:    http://www.femme.se/bambi/ ...

Av bambi - 7 januari 2009 18:21

Jag blir nästan svettig av att försöka lära mig PhotoShop och blogg.se ... jag håller nämligen på att flytta. Men blogg.se är tusen gånger krångligare än bloggagratis, men detta gör också att det finns tusen fler möjligheter på blogg.se. Men jag måst...

Av bambi - 7 januari 2009 17:30

Nu har det blivit prat om att gå till öppna förskolan i vår föräldrargrupp (vi har en mailinglista). Dom vill gå dit imorgon kl.10 då det är sångstund. Jag skulle gärna vilja komma ut och vara lite social och jag tror att Zack skulle kunna gilla det....

Av bambi - 7 januari 2009 16:59

Så här ser min nybörjar-photoshop bild ut. Det var inte så lätt det där med PhotoShop.. fanns ju miljontals med knappar.   Jag klistrade ihop två bilder, men jag ville egentligen att den ena skulle vara mindre än den andra men fick inte alls till de...

Av bambi - 7 januari 2009 14:33

Så här ser jag ut idag: Vit bastop från Odd Molly (en riktig favorit, vill ha fler i alla färger!)Isblå kofta från Odd MollyJeans från Seven for all mankind  Nu blir det bakad potatis med kycklingröra till lunch (sen lunch eftersom jag gick upp så se...

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards