Alla inlägg den 1 juli 2007

Av bambi - 1 juli 2007 19:50

Kom på en pinsamhet som jag kan dela med mig av på bloggen... kom att tänka på den då killen kom online på msn...


Det var på en julfest som jobbet arrangerade för ett par år sen... jag och denna kille hade precis börjat jobba tillsammans. Vi stod vid baren och hade båda druckit mycket... vi pratade om våra respektive. Jag tog fram ett kort på älsklingen och visade stolt upp det och skröt om hur snygg han är *fniss*... sen så tar jobbarkompisen upp kort på sin partner... bilden föreställer en asiatisk kortklippt person.. så jag säger "jaha, är det din kille?" och han säger "nej, det här är Sara, min tjej".. (vad tänker jag med egentligen?? fast skallen är väl full med alkohol).. gud vad jag skämdes... jag klämmer ur mig "oj, va söt hon är" och försöker rädda situationen... tänker på det varje gång jag ser honom... pinsamt pinsamt...

Av bambi - 1 juli 2007 17:55

Caroline berättade för mig att hon hade hört att man går upp i snitt 5 kg på 10 år (när man är vuxen)... tänk er.. det blir ju jätte mycket från åldern 20 till 40 eller 50... osv... men det kanske kan stämma?


Det är nog bra att inse att en förbränning förändras med åldern och att man inte kan fortsätta och äta på samma sätt som när man var 15... vilket jag har gjort... jag brukar verkligen äta precis det jag vill... konstigt att jag inte väger mer än vad jag gör!


Räknade ut mitt BMI som var precis så där mellan idealvikt och övervikt... inte bra inte bra...

Av bambi - 1 juli 2007 17:22

Haha... älsklingen kom nyss ut från toaletten och berättade för mig att hans kiss hade sån konstig färg... och jag fråagde "jaså? vad för färg?" och han svarar "typ neon-aktig färg, det kanske är radioaktivt?"... kunde inte hålla mig för skratt!

Av bambi - 1 juli 2007 16:16

Jag tog min lunch för ca en timme sen och mår ganska okej.. är inte hungrig i allafall... första dagen brukar gå ganska bra... men sen är andra och tredje dagen mycket värre. Det är alltid jobbigt att vänja sig av att äta... men jag kommer knappt i mina jeans längre så jag måste göra detta nu!


Nåja... sitter och spelar lite poker... har haft världens otur... har förlorat med KK två gånger och AA en gång... man får ju inte dessa kort så ofta och så vinner man oftast med dom, men neee... inte med min tur... *suck*


Ska lägga mig i sängen och läsa lite i min bok American Psycho sen... den är ju faktiskt ganska bra... måste sysselsätta mig hela tiden...

Av bambi - 1 juli 2007 13:48

Jag tror att denna inspelning är från när vi såg dom i Vitabergsparken... sångaren är så cool, han har rakat sig mitt på huvudet men har jättelångt hår annars och så sjunger han i megafon. Sen har dom en kille i bur  :)


Det gick inte att låta bli att sjunga med, dom är så bäst  :)



Såg att dom skulle komma till Skansen den 8 augusti, ska nog gå se dom då!

Av bambi - 1 juli 2007 13:32

Parkteatern är en jättebra idé, det är gratis teater och föreställningar ute i parker i stockholm. Jag och älsklingen bor väldigt nära Vitabergsparken så förra året såg vi bland annat: Jonas Gardell - Väckelsemöte, Vad är det för jävla sommar?!, Människor i solen och Sirqus Alfon.


Sirqus Alfon är så jävla bäst! Dom gör om kända låtar (typ Nirvana - Smells like teen spirit) och gör dom så jäkla bra/roliga.. går inte att beskriva, men om ni får chansen att se Sirqus Alfon nån gång så gör det! Jag lovar att ni inte blir besvikna!!!!


Besviken blev jag däremot när jag tittade på årets parkteater på http://www.stadsteatern.stockholm.se/ , hittade inga roliga föreställningar alls  :(

Av bambi - 1 juli 2007 13:25

Jag älskar verkligen märket Angel's Spa.. deras produkter doftar ljuvligt! Favoritdoften är Extra Dark Chocalote, som luktar så gott att man vill äta upp det!


Jag har tidigare bara haft tvålen i serien (längst till höger på bilden), men jag är verkligen jättesugen på deras Massage Olja och deras Raw Sugar Body Scrub. Låter det inte härligt med en body scrub med socker i?  :)


Jag vet att serien finns på bland annat Åhlens City, ska nog unna mig scrubben senare!

Av bambi - 1 juli 2007 12:21

Jag funderade och funderade... om jag verkligen skulle våga skriva ut min "startvikt" på bloggen.. men det spelar väl egentligen ingen roll, så jag skriver ut den. Jag vägde mig imorse på vår vattenskadade våg (vet inte riktigt hur pålitlig den är) med träningskläderna på och den visade 72,9 kg. Urk... så mycket har jag verkligen aldrig vägt. Förra gången när jag började med Cambridge så vägde jag 71,2 kg och det tyckte jag var extremt mycket. Kanske ska tillägga att jag är 171 cm lång, så att ni får nån uppfattning.


Så...


Startvikt: 72,9 kg. *urk*

Första delmålet: 66 kg. (känns långt borta)

Slutmålet: 62 kg.


Första belöning (efter 1 veckas träning + Cambridge): armband från Kyss Johanna (måste ju ha nån morot!)


Nu gäller det bara att sysselsätta sig dom första dagarna så att jag inte tänker på mat... så det kommer nog bli en hel del bloggande!  :)


Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards