Alla inlägg den 10 december 2007

Av bambi - 10 december 2007 20:48

Man kan nu förhandsboka Odd Mollys vårkollektion hos DesignSverige.com. Dom har inte så många plagg, men min favorit var helt klart denna klänning! Helt ljuvlig!


Sommarens i särklass läckraste och vackraste klänning!
Klänning, i färgen chalk, med halterneck. Djup rygg med band tvärs över. Pris: 2499 kr.


*vill ha*

Av bambi - 10 december 2007 20:13

Förra året hade Chokladfabriken två sorters julpraliner, men i år har dom utökat till tre sorter. Dom är riktigt mumsiga alla tre! Köpte hem några till mig och älsklingen.


  • Den ljusbruna (längst till vänster) är deras pepparkakspralin, smakar väldigt mycket pepparkaka och har nästan en bränd eftersmak.
  • Den mörkbruna (i mitten) är deras glöggpralin och ny för i år. Supergod! Luktar och smakar verkligen glögg! *mums*
  • Den ljusaste pralinen är deras saffranspralin, smakar mycket vanilj och saffran! Min favorit!  :)

Kika gärna i kategorin Choklad för fler inlägg om choklad!

Av bambi - 10 december 2007 20:08

Idag har varit en lång dag. Jag var på nya jobbet idag efter jobbet och träffade vikarien som jag ska över efter. För just nu är det bara en vikarie som har den tjänsten. Så jag satt där i ca 3 timmar också, så jag är lite trött. Unnade mig lite choklad från chokladfabriken på vägen hem...

Av bambi - 10 december 2007 14:14

Jag har pratat med rektorn nu. Han har inte lagt ut min tjänst på arbetsförmedlingens hemsida för att dom har redan en hel del sökanden. Det är ju 5 stycken som ska sluta nu och en av dom har engelska/svenska så dom har redan en hel del engelsklärare som har sökt den tjänsten så därför tänkte dom ta några utav dom och ringa till. Det låter ju bra "Ja, vi har ju en annan som ska sluta, vill du ta den tjänsten istället?". Jag skulle nog bli lite skeptisk om jag sökte ett jobb där 5 stycken slutade samtidigt...

Av bambi - 10 december 2007 13:21

En rolig bok är alltid roligt att få i julklapp, varför inte Guds gåva till kvinnan?


Att män har en olycklig tendens att betrakta sig själva som en Guds gåva till mänskligheten (och i synnerhet kvinnorna) är väl känt. Denna förvillelse och förblindelse tar sig ibland uttryck i ett omotiverat poserande med uppknäppt skjorta eller ännu värre bar överkropp och sängkammarleende. Män tycks i alla tider ha hyst samma övertro på sig själva som förförare. Och framför en kamera är en man i sina egna ögon alltid oemotståndlig.

I Guds gåva till kvinnan har vi samlat några av de bästa, det vill säga roligaste, pinupbilderna på manliga kändisar från 1970- och 80-talen. Här viker manliga sexsymboler som Dolph Lundgren och David Hasselhoff ut sig i övertygelsen att de är störst, bäst och vackrast. Men för betraktaren av de här bilderna framstår det kanske inte som helt självklart att just mannen är skapelsens krona.


Finns att köpa i bokhandeln och bland annat på Bokus.


Du hittar fler julklappstips här.


Av bambi - 10 december 2007 08:16

Linne: American Apparel

Top: Odd Molly

Jeans: Fornarina Cult

Strumpor: Beaufort

Stövlar: Din sko

Smycken: hope-halsband från barncancerfonden, armband från modemecka, förlovningsring

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards