Alla inlägg den 11 december 2007

Av bambi - 11 december 2007 16:39

Ett tips från ett "Vintage-proffs" är att man inte ska tvätta sina kläder så mycket! Och jag förstår vad hon menar... det sliter ju väldigt mycket på kläderna, men jag älskar den nytvättade doften!


Jag byter kläder varje dag så det blir en hel del tvätt, men jag har börjat med att vädra kläderna lite mer. Speciellt med mina Odd Molly-kläder som jag inte vill slita så mycket på, fast det är ju väldigt bra kvalité!


Jag läste även på nätet att alpacka-kläder (en del av Odd Mollys kläder innehåller alpacka-ull) ska man helst schamponera, för det är ju hår egentligen. Men jag vet inte om det finns speciella schampon för detta?

Av bambi - 11 december 2007 16:26

Aftonbladet skriver om hur Stockholms Studentkår fick ha hand om Nobelfestens efterfest, vilket var ett stort misstag. Jag har själv varit medlem i kåren ett tag (ett par år) och varit på några sittningar. Alla dessa sittningar har varit högst oseriösa och man har ofta haft t.ex manliga servitörer i bar överkropp, mm. Okej, visst är sånt skoj när man är 20-årig student, men för en Nobelfest?? För tydligen så bjöds Nobelfestens deltagare på en strippshow!?!? Pinsamt... pinsamt...

Av bambi - 11 december 2007 14:09

Jag måste erkänna att vi har inte julpyntat nånting i år och det kommer nog inte bli något heller. Inte ens en ljusstake i ett fönster... ingenting... Jag vet inte, jag orkar inte... varje år är det samma sak: släpa ner lådan med pynt från vinden och springa runt i lägenheten och städa och hänga upp pynt för att bara nån månad senare släpa upp allt igen.


Jag kanske är lite tråkig... jag kanske inte riktigt känner nån julstämning pga deppigheten i att lämna jobbet... jag vet inte... orkar bara inte i år. Det enda roliga med julen är ändå att ge/få julklappar och att ha ledigt! Jag är inte heller särskilt förtjust i julmat....

Av bambi - 11 december 2007 12:35

Jobbar på för fullt och försöker rätta bort allt nu tills jag ska sluta. Jag är lite sur på rektorn eftersom jag frågade om tjänstledighet, men fick inte ta tjänstledigt. Rektorn sa att dom bara gav tjänstledigt för studier, hmm... konstigt då att en annan lärare fick tjänstledig när denne fick ett nytt jobb...


Men en sak som jag däremot är positivt överraskad över är att rektorn har gått med på att betala övertid för mig (övertid har inte existerat på denna arbetsplats tidigare). Så jag får övertid om jag behöver jobba extra nu för att hinna klart allt, det är ju bra!

Av bambi - 11 december 2007 09:50

Jag är i stort behov av en ny digitalkamera (ja, ni ser ju hur suddiga "dagens outfit" blir). Vi har redan en Nikon CoolPix och jag gillar alla inställningar och sånt. Det finns t.ex förprogrammerade inställningar för porträtt, om man ska ta kort inomhus eller utomhus när det är snö ute... mm, mm. Men den är gammal (ca 3 år) och bara 3,2 megapixlar.


Denna Nikon CoolPix L11 är både snygg och har fått bra betyg av experter (enligt pricerunner). Den har 6 megapixlar, 3x optisk zoom, 4x digital zoom, USB, Internal, Secure Digital, 125 gram, 2.5 tum LCD.

Den finns bland annat att köpa hos Dustin för endast 995 kr. Jag skulle bli super glad om denna låg under julgranen i år  :)


Du hittar fler julklappstips här.

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards