Alla inlägg den 18 december 2007

Av bambi - 18 december 2007 18:33

Av bambi - 18 december 2007 12:38

En sak som jag kanske kan skriva om ändå... som det har snackats mycket om är julavslutningen. I måndags på morgonmötet så sa vi att vi skulle bjuda eleverna på tomtegröt på julavslutningen. Men sen när det kollades upp så var det ingen som riktigt kunde fixa varm gröt till 400 personer. Så istället så har det snackats på skinkmacka... men tydligen så skulle det bli för dyrt. Vi hade fått erbjudande om välfyllda baguetter för 40 kr/styck... Eleverna äter ju annars för 50 kronor per dag, men deras lunch är inställd på julavslutningen... så då var väl inte 40 kronor, istället för 50 kronor så dyrt? Jo, men tydligen!! Och nu är det prat om att vi ska stå och göra iordning mackorna själva... 20 stycken lärare ska stå och bre 400 mackor... jo men visst! Som om vi inte har nåt annat att göra inför terminsavslutningen? Alla omdömen ska vara klara innan lovet, allt ska vara undanrättat... osv... nej... då ska vi stå och bre en massa mackor... jag blir faktiskt lite upprörd!!


Jag hoppas bara att vår administratör inte tar på sig detta och ställer sig och gör mackor hela natten som hon gjorde med lussekatterna....

Av bambi - 18 december 2007 12:34

Jag har nu pratat med min ersättare och gått igenom vad jag har gjort under terminen. Han verkade väldigt trevlig! Dock är han helt ny och detta är hans första jobb, så han kommer ha enormt mycket att göra. Bara komma mitt i ett läsår är nog så jobbigt, men att dessutom vara helt ny och inte ha något material måste bli tusen gånger jobbigare.


Det känns ändå lite skönt att ha träffat honom nu och veta att han är en okej kille. Så att det inte är nån konstig person som tar över efter mig  :)


Dagen har bestått av mycket skitsnack efter gårdagens julbord... mycket snack hit och dit... jag vågar inte riktigt skriva nåt i bloggen... skulle vilja dock, mycket snaskigt skvaller  :)

Av bambi - 18 december 2007 11:21

Som jag har nämnt tidigare så önskar jag mig en ny snygg ipod i julklapp. Dessa skulle inte va helt fel  :)


Du hittar fler julklappstips här.



Bara 6 dagar kvar till julafton!!

Av bambi - 18 december 2007 11:14

Tassla kommer hem till oss på torsdag! *glad*

Av bambi - 18 december 2007 07:40

Jag är ju lite trött idag efter julbordet igår... kom hem runt halv tolv så det blev ändå ganska tidigt för min del (men jag var bland dom sista att lämna stället). Jag ska träffa min ersättare idag och ha lite överlämning, känns lite jobbigt.... men jag hoppas att det blir bra!

Av bambi - 18 december 2007 07:37

Igår kväll var det julbord med jobbet, så jag hade på mig min julklänning från Odd Molly. Den kommer bli flitigt använd vid alla julaktiviteter. Igår blev det med svarta strumpbyxor och svart kofta. Tyckte att det blev mycket bättre än med grått till.

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards