Alla inlägg den 3 juli 2008

Av bambi - 3 juli 2008 18:08

Jag fick äntligen mitt paket från Bokus som jag beställde den 15 juni. Tydligen var det Leilas bakbok som tog lite tid... men den verkar superbra... jag bläddrade lite snabbt i den och hittade en massa mumsigt jag vill baka!


Jag har suttit och broderat lite på babyfilten nu på eftermiddagen, jag är helt klar med alla korsstygn på stora och lilla nallen... sen är det bara alla korsstygn runtom och alla efterstygn så är den klar!


Vi har tvättat sängkläderna som vi tänkte ha i vagnen och så har vi bäddat den. Sängkläderna består av ett molntyg med "miranda-nallen" och texten "Gullunge"!  :)


Nu så fixar älsklingen med maten... det blir hemmagjord potatisgratäng och helstekt fläskfilé! *mums*


IKVÄLL blir det tv, antingen dokumentär om Kina på 2:an eller Supersize vs. Superskinny på 3:an. Sen kanske Dodgeball på 6:an. Och samtidigt som jag ser på tv så broderar jag förstås på babyfilten!


IMORGON ska jag klippa mig och göra slingor. Jag har faktiskt inte varit hos frisörn detta år, eller om det var i början av året... det är i allafall länge länge sen...

Av bambi - 3 juli 2008 15:37

Nu när det är busstrejk så måste jag köra bil överallt, det känns inte så miljövänligt...


Vi var till barnmorskan nu på eftermiddagen. Vår vanliga barnmorska är fortfarande sjuk (hon var det förra gången också) så vi fick träffa en annan. Hon var verkligen jättetrevlig! Hon mätte mitt sf-mått (hur stor livmodern är) som var 31 cm nu och så tog hon blodtryck (120/80) och blodvärde. Hon försökte även känna hur bebisen låg men det var tydligen lite svårt, men från och med nästa besök (om 2 veckor) så kommer barnmorskan att känna om han har fixerat sig eller inte (ligger med huvudet neråt).


Hon tipsade också om en bok som är bra att läsa: Amningsboken av Kristin Svensson. Hon sa att den handlar om första tiden med bebisen. Alla är ju så fokuserade på förlossningen och läser på så mycket om den (vilket jag definitivt har gjort), men sen när förlossningen är över så vet man nästan inte vad man ska göra... och så kan jag verkligen tänka mig att det kan bli! Så det är nog klokt att läsa lite om tiden efter förlossningen också... det är ju då allting börjar egentligen!  :)


Lilypie Expecting a baby Ticker

pregnancy calendar
Av bambi - 3 juli 2008 14:04

Nu fungerar äntligen bloggen igen... trist när allt ligger nere så länge... Men nu ska vi straxt iväg till barnmorskan. Nu är det besök varannan vecka som gäller!

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards