Alla inlägg den 4 november 2008

Av bambi - 4 november 2008 20:30

Det är en massa artiklar i Aftonbladet om att män inte städar lika mycket hemma som kvinnor och därför mår kvinnor dåligt psykiskt. Jag tror starkt på talesättet som Dr.Phil ofta använder: att man blir behandlad så som man tillåter andra att behandla en. Jag skulle aldrig tillåta min sambo att inte dela lika på hushållsarbetet (ehum... eller oftast så gör han nog mer än mig...). Vi har en superenkel lösning på dom stora projekten, om jag dammsög senast så är det hans tur nästa gång. Det är bara att köra varannan gång, superenkelt! Man behöver inte krångla till det så... det är bara att sätta sig ner och bestämma att man ska dela lika och så gör man det!

Av bambi - 4 november 2008 20:13

Nicole Kidman hade turen att ha en lätt förlossning när hon födde dottern Sunday i juli i år. Jag hade också den turen, en väldigt lätt förlossning. Det enda som var jobbigt var att jag förlorade så mycket blod (2 liter), men det var ingen fara och jag var aldrig rädd.


När man väl har klarat av förlossningen så känns det som om det inte var så farligt som man trodde att det skulle vara. Men jag kommer ihåg att när jag var mitt i det hela så tänkte jag att jag aldrig skulle klara av det... för jag trodde att det bara skulle bli värre och värre men det var snarare tvärtom eftersom efter ett tag så kom man in i det hela och så lärde man sig hur lustgasen fungerade  ;)

Av bambi - 4 november 2008 17:06

Idag var Zack på läkarbesök för sin 2 månaders kontroll. Hon kollade hans ögon, höfter, mm. Tydligen så skulle höftkontroll göra ont så hon förvarnade om det. Det kändes jobbigt när hon sa att hon skulle göra illa min lilla plutt... men tydligen var det ett nödvändigt ont.


Plutten är nu en ganska stor plutt på 60,5 cm och 5870 gram. Han har vuxit mycket på dessa två månader från sina 53 cm och 3720 gram när han föddes.

Av bambi - 4 november 2008 16:41

Idag kom det ett paket från Sid and Sally, det innehöll denna fina blåa Odd Molly tunika. Dom har också en massa andra coola märken som Björn Borg, Frank Dandy, Rules by Mary, mfl. Och supersnabb leverans!


Tunikan är snygg och enkel och väldigt praktisk nu när jag ammar att bara knäppa upp. Den har även knytband i ryggen och många snygga detaljer.

Det är mitt första plagg från vinterkollektionen som heter Flow feathers.

Av bambi - 4 november 2008 11:34

Dagens outfit består utav:

  • Junk food tischa
  • Juicy Couture hoodie
  • H&M jeans

Titta gärna på gamla dagens outfit!

Av bambi - 4 november 2008 09:41

Idag fyller Zack 2 månader! Grattis vår älskade plutt! Tiden går så otroligt fort och det har hänt så mycket under dessa 2 underbara månader.


Jag kunde inte föreställa mig att man kunde älska en liten bebis så mycket. Jag var inte särskilt förtjust i bebisar innan vi fick Zack, jag var verkligen inte en sån som gullade med bebisar och så. Men jag kände inte omedelbar kärlek till honom, utan det är något som har växt fram under tiden jag har lärt känna honom. Många verkar tro/tycka att man ska känna stark kärlek till sitt barn direkt när den föds, men så var det inte riktigt för mig. Men nu känner jag mig nästan kär i honom, tittar på honom hela tiden och pratar om honom hela tiden. (Det var en kompis till mig som nyligen har fått en dotter som använde ordet "kär" för man kan inte tänka på annat än sin söta bebis... precis som när man är nykär.)


Både jag och sambon tycker att han är så perfekt och underbar och säger det hela tiden. Han är så glad och nöjd hela tiden... det är verkligen härligt! Han har också börjat sovit längre på nätterna, förut så vaknade han runt 3-4 på natten för sitt nattmål, men dom senaste 2 nätterna har ahn vaknat vid 04.30 Så nu sover han mellan 23-08 med ett mål runt 04.30

Av bambi - 4 november 2008 09:23

...blev Nettan. Grattis!


Och tack än en gång till Fridolina som sponsrade tävlingen med presentkortet!


P.S Snart kommer en tävling där ni kan vinna ett Odd Molly plagg! Håll utkik (kommer nog senare i veckan)!

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards