Alla inlägg den 20 november 2008

Av bambi - 20 november 2008 17:27

Nabila Abdul Fattah skriver i Metro om bloggångest. Jag tror att dom flesta som bloggar regelbundet har känt av denna bloggångest. Själv så känner jag en del press att skriva flera inlägg per dag, man vill ju inte tappa läsare...


Men jag känner mer press att hitta intressanta saker att skriva om. När jag gör nåt roligt så ploppar det upp i huvudet "åh, detta måste jag komma ihåg att blogga om" och ofta så vill man få till en bild också att publicera i bloggen. Så jag känner lite att man måste hela tiden ha bloggen i bakhuvudet, ifall man är med om nåt roligt/konstigt/spännande så måste man komma ihåg att blogga om det och man måste komma ihåg alla detaljer.


Men när jag bloggar så brukar jag tänka "vad skulle jag själv vilja läsa om i en blogg" och så brukar jag utgå ifrån det. Jag gillar bloggar med många bilder, därför har jag det själv i min blogg... osv... För från början så var ju bloggen till för mig själv, sen är det ju bara plus att man har skaffat sig en trevlig läsarskara!

Av bambi - 20 november 2008 17:22

Se hur stor din skuld är på Fildelningsskuld.se

Av bambi - 20 november 2008 15:39

Klockan är 20 i 4 och jag har bara ätit några Kärleksmums idag.... har nästan glömt bort att äta... har hållt på och packat och slängt ut en massa grejer. Jag har tagit ut en fläskfilé ur frysen, vi försöker tömma den nu när vi ska flytta. Den behöver verkligen frostas av!


Glöm inte att vara med och tävla om smycken från Katts of Sweden! Tävlingen avslutas imorgon!



Av bambi - 20 november 2008 12:34

Idag skulle föräldrargruppen ut och promenera. Det är jättefint väder med strålande sol. Men det är ju nära nollgradigt och jag vet inte vart mina långkalsonger är. Jag känner mig tvingad att gå ut, på grund av vädret och att jag gärna vill gå ner ett par kilo till. Men jag vill inte frysa och jag har ingen lust att promenera... skulle behöva packa. Tänkte sortera mina kläder och packa en del av dom.

Av bambi - 20 november 2008 12:12


Sen efter deras livliga diskussion... så ser det ut så här:


Av bambi - 20 november 2008 11:29

Oj, jag ser att denna klänning som jag bloggade tidigare om (där säljaren ville ha 8000 kronor för den) har dykt upp i flera storlekar på Tradera. En läsare skrev att den var svårt att få tag på då ingen återförsäljare ville ta in den eftersom den var så dyr. Så jag undrar lite vart alla har fått tag i denna dyra klänning? Tydligen så har endast 168 exemplar av denna modell har sytts upp (enligt en av försäljarna).


Här finns den i storlek 1, storlek 2 och storlek 3.

Av bambi - 20 november 2008 10:37

Hösten är ju te-drickar-tider och vi dricker väldigt mycket te här hemma (jag dricker ju inte kaffe). Vi har denna underbara te-bryggare som heter Magic Tea och kommer från Tefal.


Vi dricker mellan 1-3 kannor om dagen. Te-bryggaren är superenkel att använda, man har i lös-te högst upp i ett filter och häller i vatten i kannan och så värmer den upp vattnet och brygger teet.


Den håller rätt temperatur. Jag har för mig att det är 80 grader (rätta mig om jag har fel) som vattnet ska vara för att teet ska smaka så gott som möjligt. Man ska alltså aldrig ha kokande vatten till teet! Vi har haft vår bryggare i två år nu och den kostar runt 350 kronor. Rekommenderas verkligen till alla te-drickare!

Av bambi - 20 november 2008 10:18

Igår slutade mina auktioner på Tradera, där jag bland annat sålde två av mina Odd Molly plagg. Så nu blir det i allafall ett nytt Odd Molly plagg och då har jag valt en Hoodly Knit Jacket som jag länge har tittat på. Jag valde den i Dark Blue (ej med på bild), kändes som en ovanlig färg. Man ser mest denna kofta i grått och chalk.


Hoodly Knit Jacket finns på nätet i följande färger:

Chalk: MissGretaAjabajakids

Dark Blue: Ajabajakids

Grey: MissGreta, Ajabajakids

Rose: Ajabajakids

Red: MissGreta

Kan även finnas på Tradera.

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards