Alla inlägg den 19 november 2008

Av bambi - 19 november 2008 21:26

När vi rensade ur vårt vindsförråd nu inför flytten så hittade jag detta gamla foto av mig och min pappa. Vilken rolig gubbkeps jag har på mig (det var inget jag brukade ha på mig).


Jag hittade även dussintals med hallmark cards (alltså typ grattis-kort men det kan vara "jag saknar dig" eller "till min dotter") som är vanligt att ge/skicka i USA. Pappa skickade ofta såna till mig när han bodde kvar i USA och vi hade flyttat hit. Min mamma sa alltid till mig (och säger fortfarande) att min pappa inte brydde sig om mig, men nu när jag är vuxen har jag märkt hur fel hon har. När jag läste igenom vad han hade skrivit på korten så förstår jag nu att han saknade mig massor. Jag är verkligen glad att jag har fått bättre kontakt med min pappa nu undet dom senaste åren...

Av bambi - 19 november 2008 17:03

Denna klänning #783 finns att köpa på Tradera just nu. Den är ganska lik en annan Odd Molly klänning som såldes på Tradera för en stund sen, men denna säljare vill ha 8000 kronor för den!! Får se om säljaren får det. Klänningen är lite speciell eftersom Odd Mollys designer Karin Jimfelt-Ghatan hade den på sig när hon tog emot Guldknappen.        Ni hittar klänningen här.

Av bambi - 19 november 2008 14:29

Vi var ju på NK idag och jag besökte NK Kids för första gången. Dom hade en massa exklusiva märken så som Burberry, Ralph Lauren, Armani, mfl.  Kändes lite pinsamt att gå runt där bland barnkläder som kostade uppåt tusenlapparna och lämna stället med det billigaste dom hade - en body från Lundmyr of Sweden för 199 kronor. (Jag gillar röda kläder på Zack!)


Jag är ju besatt av märkeskläder, men det är lite skillnad att handla kläder till ett barn som kan ha plagget ett par månader (högst) och som spyr ner kläderna än till mig som kan ha plagget i flera år (och är lite mer rädd om plagget). Odd Molly plagg har dessutom ett sjukt högt andrahandsvärde, man kan ibland få mer för ett begagnat Odd Molly plagg än vad det kostade som nytt!

Av bambi - 19 november 2008 14:07

Jag gick igenom Kungsträdgården idag och gick förbi skridskobanan i plast som dom har satt upp. Det var en del folk som åkte, som ni ser!

Av bambi - 19 november 2008 11:33

Idag har jag på mig denna tunna rosa bomullskofta från Odd Molly (deras In Odd We Trust-kollektion), som jag har fyndat på Tradera.


Vi ska nog bege oss iväg till NK idag och gå där och kika. Sen blir det nog en promenad hem i det någerlunda fina vädret (bättre än igår i allafall då det bara regnade).


Titta gärna på gamla dagens outfit!

Av bambi - 19 november 2008 09:54

Ja, dagens frukost består utav ett glas cola light (istället för kaffe...) och kärleksmums. Kanske inte den bästa frukosten (jag vet..) men jag orkar inte fixa nån frukost idag. Sen så är det inte så roligt att greja i köket med alla flyttkartonger överallt. Ibland kan jag må dåligt av att ha rörigt runt omkring mig. Jag är ganska pedantisk utav mig, så jag blir på dåligt humör om det är stökigt. Detta har resulterat i att sambon är ganska duktig på att städa här hemma också, han vet att jag blir på dåligt humör annars... men han förstår inte känslan av att det är skönt att ha rent och städat hemma. Känner inte ni så? Efter man har storstädat att va skönt det är att ha rent och snyggt hemma? Sambon tycker bara att det är skönt att avklarat...


Mina auktioner på Tradera avslutas idag med bland annat Odd Dolly dockan, Odd Molly reflex, Odd Molly kläder, barnkläder, lite böcker, mm.


Glöm inte heller att vara med och tävla om dom fina smyckena från Katts of Sweden!

Av bambi - 19 november 2008 09:46

Zack har ju ändrat sina sömnvanor en hel del (under dom 2 senaste nätterna). Igår såg det ut så här:

18.30 - amning, sen lek och bad

19.40 - somnar, vi lägger honom i hans säng

02.40 - amning, ligger och "pratar" 15-20 innan han somnar om

07.20 - amning, är vaken en stund men somnar om efter ett tag (jag ville inte gå upp då... så vi gick upp efter 09 istället).

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards