Alla inlägg den 10 november 2008

Av bambi - 10 november 2008 21:29

Nu när vi ska flytta så blir man så sugen på att inreda nya lägenheten riktigt fint. Så jag blev väldigt sugen på detta supererbjudandet från Allt för hemmet.  Det är så mysigt att sitta och bläddra och inspireras, speciellt nu på hösten med en kopp te i handen  :)


Erbjudandet hittar ni här!

Av bambi - 10 november 2008 19:05

När jag och mamma flyttade till Sverige från USA så bosatte vi oss i en liten byhåla med 8000 invånare. Alla känner alla där.


Jag tänkte på denna byhåla idag när jag tänkte på bloggar och "bloggvärlden". I bloggvärlden så känner många igen varandra, man vet vilka dom stora bloggarna är och man vet en hel del om deras privatliv. Det är mycket skitsnack och rykten i bloggvärlden precis som i en liten byhåla.


Just nu snackas det ju mycket om Towa Lindberg och hennes medverkan i tv-programmet Sanningens Ögonblick. Alla bloggar om detta nu, det lite som om snacket går här på byn om detta just nu...


Men visst är det spännande med en person som så öppet pratar om alla snaskiga detaljer inför hela Sverige. Ska man kalla det modigt eller vad ska man kalla det? Jag vet inte...

Av bambi - 10 november 2008 17:48

Zack har varit väldigt glad och social idag, jag har fått hur många leenden och skratt som helst! Det är så roligt! :)

Men när jag lägger honom på mage så vill han bara sova.. så det blir inte direkt mycket träning för honom (träna på att vända på sig).


På torsdag ska jag och Zack på vår första träff med föräldrargruppen, det ska bli skoj att träffa några föräldrar med jämnåriga bebisar! :)

Av bambi - 10 november 2008 16:32

Idag bakade jag chocolate cupcakes igen. Dom är ju så mumsiga!


Men denna gång gjorde jag dom med white chocolate frosting! Det är bara att smälta 200 gr. vit choklad och blanda med 100 gr. philadelphiaost och bre på! MUMS!

Av bambi - 10 november 2008 14:34

Angelina Jolie berättar att hon förlorade sina graviditetskilon med hjälp av Nintendo Wii. Jag tänkte på det innan Zack föddes att vi kanske borde skaffa ett Nintendo Wii för det verkar bränna en hel del kalorier.


Glöm inte att vara med och tävla om dom fina Odd Molly halfmittens!


Av bambi - 10 november 2008 13:27

Idag har jag på mig min varma och mysiga Lovely Knit Jacket från Tin Tin Style.


Under koftan har jag en vit top från H&M och så jeans från H&M.

Halsband från Barncancerfonden.


Titta gärna på gamla dagens outfit!

Av bambi - 10 november 2008 11:48

Ah, nu har jag bokat flytt till lördagen ändå. Hittade en flyttfirma som kunde flytta åt oss lördagen den 29:e. Vi får 60 flyttkartonger imorgon så det är bara att sätta igång och packa då! Nu ska jag iväg och äta lunch på Taco Bar!

Av bambi - 10 november 2008 08:26

Blää.. idag måste jag ringa runt till alla flyttfirmor i Stockholm för att se om jag kan få tag på nån som kan flytta åt oss den fredagen den 28 november. Vi har redan bokat flytt måndagen den 1 december, men hon som vi ska byta med kan bara flytta på helger (eftersom hon tar kompisar till hjälp).

Så vi måste krångla lite. Hon ska tömma bägge sovrummen i 3:an och så flyttar vi in alla våra saker där på fredagen, sen så flyttar hon in hit på lördagen. Vette fan om det kommer funka. Kan man få plats med alla sina möbler i två sovrum? Och hon ska ha alla sina saker i vardagsrummet och köket. 


Jag tror också att det kan bli lite svårt att hitta nån flyttfirma som kan flytta den 28:e med så kort varsel... men vi får se!

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards