Alla inlägg under november 2008

Av bambi - 21 november 2008 12:18

Igår kväll var första kvällen som vi har haft riktiga problem att få Zack att somna... eller egentligen somna om eftersom jag råkade väcka honom (med min gnisslande garderobsdörr som alltid väcker honom). Han somnade runt 20 men sen vaknade han då alltså runt 22 och somnade inte igen förrän 23.30 Älsklingen fick trösta honom en massa eftersom han var väldigt gnällig, han gav upp straxt efter 23 och la ner honom i hans säng även fast han var vaken och då somnade han av sig själv efter ett tag!


Sen så vaknade han som vanligt runt 04 och smågnällde, jag brukar amma honom då. Men jag tänkte att jag väntar och ser om han somnar om av sig själv igen och det gjorde han... så jag ammade inte honom förrän 07 då han vaknade igen!


Så jag kanske kan börja vänja av honom med nattmålet redan nu. För han skriker aldrig på natten, bara gnäller och då brukar jag amma honom... men han kanske egentligen inte är så hungrig utan vill mer somna om vid bröstet? Så får se hur det går om jag ignorerar honom när han små-gnyr på natten.

Av bambi - 21 november 2008 11:10

Jag kikat in på Nellys medlemsrea (öppnar för övriga besökare på måndag kl.10) Här är mina favoriter:

  • Härlig mönsterstickad polo från No-l-ita i 55% lana ull, 15% alpaca, 30% akryl som kostar 639 kr, förut 1199 kr.
  • Snyggaste kappan kommer från Soaked in Luxury och kostar bara 479 kr. 
  • Svart Chiffin Ruffle Dress från Juicy Couture. Perfekta LBD! Kostar bara 999 kr, förr 1679 kr. (Det fanns mycket Juicy Couture på rean.)
  • Bike boots i äkta skinn från Peperoni. 350 kr, förr 799 kr.

För mig blev det bootsen och några trosor (jag passar alltid på att fylla på underklädeslådan när Nelly har rea). Älsklingen blev lite sur eftersom jag fyllde upp en hel flyttlåda med skor, så han tycker att jag har tillräckligt... men jag kunde inte motstå biker bootsen  :)


Men jag var riktigt sugen på klänningen från Juicy Couture, så snygg! Den fanns i rosa också!

Av bambi - 20 november 2008 17:27

Nabila Abdul Fattah skriver i Metro om bloggångest. Jag tror att dom flesta som bloggar regelbundet har känt av denna bloggångest. Själv så känner jag en del press att skriva flera inlägg per dag, man vill ju inte tappa läsare...


Men jag känner mer press att hitta intressanta saker att skriva om. När jag gör nåt roligt så ploppar det upp i huvudet "åh, detta måste jag komma ihåg att blogga om" och ofta så vill man få till en bild också att publicera i bloggen. Så jag känner lite att man måste hela tiden ha bloggen i bakhuvudet, ifall man är med om nåt roligt/konstigt/spännande så måste man komma ihåg att blogga om det och man måste komma ihåg alla detaljer.


Men när jag bloggar så brukar jag tänka "vad skulle jag själv vilja läsa om i en blogg" och så brukar jag utgå ifrån det. Jag gillar bloggar med många bilder, därför har jag det själv i min blogg... osv... För från början så var ju bloggen till för mig själv, sen är det ju bara plus att man har skaffat sig en trevlig läsarskara!

Av bambi - 20 november 2008 17:22

Se hur stor din skuld är på Fildelningsskuld.se

Av bambi - 20 november 2008 15:39

Klockan är 20 i 4 och jag har bara ätit några Kärleksmums idag.... har nästan glömt bort att äta... har hållt på och packat och slängt ut en massa grejer. Jag har tagit ut en fläskfilé ur frysen, vi försöker tömma den nu när vi ska flytta. Den behöver verkligen frostas av!


Glöm inte att vara med och tävla om smycken från Katts of Sweden! Tävlingen avslutas imorgon!



Av bambi - 20 november 2008 12:34

Idag skulle föräldrargruppen ut och promenera. Det är jättefint väder med strålande sol. Men det är ju nära nollgradigt och jag vet inte vart mina långkalsonger är. Jag känner mig tvingad att gå ut, på grund av vädret och att jag gärna vill gå ner ett par kilo till. Men jag vill inte frysa och jag har ingen lust att promenera... skulle behöva packa. Tänkte sortera mina kläder och packa en del av dom.

Av bambi - 20 november 2008 12:12


Sen efter deras livliga diskussion... så ser det ut så här:


Av bambi - 20 november 2008 11:29

Oj, jag ser att denna klänning som jag bloggade tidigare om (där säljaren ville ha 8000 kronor för den) har dykt upp i flera storlekar på Tradera. En läsare skrev att den var svårt att få tag på då ingen återförsäljare ville ta in den eftersom den var så dyr. Så jag undrar lite vart alla har fått tag i denna dyra klänning? Tydligen så har endast 168 exemplar av denna modell har sytts upp (enligt en av försäljarna).


Här finns den i storlek 1, storlek 2 och storlek 3.

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards