Alla inlägg den 12 december 2008

Av bambi - 12 december 2008 18:35

Ja, nu ska Alex Schulmans blogg också bli en bebisblogg ser det ut som... han och flickvännen väntar nämligen bebis! Bebisbloggarna tar över bloggvärlden.. en efter en  ;)

Av bambi - 12 december 2008 17:45

Jag älskar doftljus! Vi har en hel del doftljus men man kan alltid önska sig fler.


Ett av favoritmärkerna när det gäller doftljus är helt klart Yankee Candle. Dom är underbara!


Dom kan vara lite dyra kanske man kan tycka (275 kr. för en stor) men med en brinntid110-150 timmar är dom egentligen inte så dyra!


Denna doft som heter "Happy Christmas" passar väl utmärkt som julklapp? Kanske till sig själv  ;)


Du hittar fler julklappstips här.

Av bambi - 12 december 2008 17:07

Idag hämtade vi ut det senaste paketet från Nalle Puhs Babybokklubb och den innehöll bland annat Nasses prassel bok. Den gillade Zack jättemycket!

Och så har Zack på sig sina nya fina ekologiska body från Yorrik idag! :)


Den var även god att smaska på  :)

Av bambi - 12 december 2008 16:07

Här kommer lite fler bilder från lägenheten. Denna gång från Zacks blivande rum. Som ni ser är väggarna blåa, men en ganska fin blå nyans (kornblå tror jag att det är). Den röda trälådan för Zacks leksaker och nallar kommer ifrån My Cards & Home. Den är handgjord och unik  :)


Glöm inte att ni har 15% rabatt hos My cards & Home. Erbjudandet gäller fram till den 22/12 2008. Ni skriver bara rabattkoden BLOGG så får ni 15% på allt i webshoppen!

Av bambi - 12 december 2008 15:25

Äntligen hemma igen!


Det är inte så roligt att åka tåg med bebis och en massa packning när man inte har några sittplatser! Dock var det en tjej som gav oss hennes sitt plats. Men jag satte mig så såg jag en liten tjej i 7-8 års ålder som stod upp lite längre bort så jag gav hennes platsen. Hon berättade att hon skulle till stockholm och se idol-finalen med sin mamma, hon var jätteglad.


Till slut fick vi en annan plats i närheten så jag satte mig där, i fall Zack skulle vakna (han låg/satt i sitt babyskydd) så kunde det vara bra att ha en sittplats kände jag. Sen kom det en äldre dam på tåget och ingen erbjöd sig henne sin plats, jag tänkte erbjuda henne min.... men så gick hon vidare och letade plats... Jag tycker att det är synd att folk inte kan erbjuda äldre människor och barn sin plats direkt. Det är inte så jobbigt att stå på ett tåg om man är ung och frisk.

Av bambi - 12 december 2008 12:02

Nu har verkstaden ringt också och berättat den totala kostnaden. Cylindern var inte trasig så kopplingen blev lite billigare att laga = 4800. Men så var höger motorfäste trasigt vilket kommer göra att hela motorn skakar och kan skada saker och det kostar 1500 att laga.


Detta är tredje gången vi lämnar in bilen till verkstad (har haft bilen i snart 2 år) och jag tycker alltid att det känns som om dom lurar en. För jag kan inget om bilar. Jag har inte märkt att motorn har skakat... men visst om dom säger så... så får man väl snällt betala.


Ringde och pratade med pappa om bilen eftersom vi har fått den av honom (det är hans gamla BMW från -93, men den är verkligen väldigt fin för att vara så gammal... ingen rost t.ex.) Pappa fick skuldkänslor eftersom bilen har kostat oss så mycket. Vet inte hur han kan få skuldkänslor när han har gett oss bilen gratis? Men i allafall så förde han över 2000 kronor till oss för att hjälpa oss... otroligt snällt! Jag sa att han inte behövde det eftersom han är ju pensionär och har inte så gott ställt. Men han sa att det var vår julklapp, så då får vi ingen julklapp, och det är ju himla snällt. Känns ju som om det är bättre att få pengar (vilket vi behöver just nu) istället för att han köper nåt till oss... som vi kanske ändå inte behöver/vill ha.


Vi pratade om vi skulle sälja bilen, men pappa trodde inte att vi skulle få så mycket för den i dessa tider (kanske 15000-20000?) så vi kanske väntar med det. Sen så tror jag att pappa gillar att jag har hans gamla bil... för det gör att vi håller kontakten lite extra. Vi kommer ju och hälsar på och han hjälper oss att byta däck och så... vilket han tycker är jättekul... han gillar bilar. Så jag tror att han skulle bli lite ledsen om vi sålde den... så vi får se hur vi gör med den.

Av bambi - 12 december 2008 11:59

Älsklingen klarade uppkörningen! JIPPEE! :)

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards