Alla inlägg den 27 december 2008

Av bambi - 27 december 2008 23:54

Åh, vi har precis suttit och sett på The Aviator som gick på 2:an. En riktigt bra film!! Mycket bättre än vad jag trodde och Leonardo Di Caprio var väldigt bra i huvudrollen.


Leonardo Di Caprio har jag alltid sett som en liten pojke... han ser ju lite grann ut som en även fast är 30 nånting? Men han är faktiskt en riktigt bra skådespelare, men jag tror bara att han har haft lite svårt att tvätta av sig den där stämpeln. Men han har gjort många bra filmer, förutom The Aviator så gillar jag: Blood Diamond, Basketball Diaries, Gilbert Grape och Romeo + Juliet. Annars så är en annan favorit Christian Bale, jag har gillat honom ända sen jag såg American Psycho.

Av bambi - 27 december 2008 18:23

Jag måste bara tipsa om dessa fina barntavlor som bara kostar 10 kronor styck!!!


Förutom det superbra priset så stödjer man Drottning Silvias Barnsjukhus när man köper dom! Kan det bli bättre?


Finns att köpa hos Mique. Jag köpte mina hos My Cards & Home

Av bambi - 27 december 2008 16:22

Obs! Denna recension innehåller spoilers!


På juldagen var jag och älsklingen iväg på bio medans Zacks faster var barnvakt. Vi såg actionfilmen The day the earth stood still.


Filmen handlar om att en utomjording (Keanu Reeves) kommer hit till jorden och ska rädda jorden. Rädda jorden ifrån oss människor. Utomjordningarna som har skickat Keanu Reeves till jorden tycker att det är bättre att en art (människan) dör än att alla arter dör.


Människorna försöker övertala utomjordingen att dom kan ändra sig och försöka ta hand om jorden bättre. Utomjordningen tror inte riktigt det ochs äger att människorna har haft gott om tid att ändra sig.


Sen blir filmen jättedålig. Utomjordingen ser hur huvudpersonen och hennes styvson gråter vid maken/pappas grav och hur dom kramar varandra. Utomjordingen säger då att han ser att dom (människorna) kan ändra sig! Jag förstår inte hur denna scen vid graven har nåt med jorden/miljön att göra... och hur det hänger ihop med att vi människor kan vara mer rädda om jorden??


Filmen började ändå bra... men sen blev den jättekonstig. Jag ger den en svag 2:a av 5. Kika gärna på mina andra filmrecensioner.

Av bambi - 27 december 2008 16:06

Idag ringde vi till dom som hade sönder vår dator, igen. Är det 5:e, 6:e eller 7:e gången vi tjatar på dom? Nu behöver dom ju bara betala 1200 (självrisken) istället för 3000 som vi ville ha från början. Men dom håller på och tjafsar. Nu hade dom ringt till vårt försäkringsbolag och sagt något om att det var vårt fel?? Vi anlitade ju flyttfirma så vi rörde ju knappt våra saker under flytten. Tyvärr så ser det ut som om vi kommer behöva gå till kronofogden för att få våra pengar. Det är himla trist att vi ska behöva bråka så när vi inte har gjort något fel alls...

Av bambi - 27 december 2008 15:38

Zack gillar sin babyspegel han fick i julklapp. :)

Av bambi - 27 december 2008 11:18

Tog sovmorgon med frukost i sängen och sen låg vi kvar och läste lite och myste med katten medans Zack sov sin förmiddagslur i sin säng. Han har börjat visa så tydligt att han vill sova genom att gnugga sig i ögonen och då är det bara att lägga honom i sin säng. Han är vaken en kort stund utan gnäll innan han somnar. Nu ska jag ta ett varmt bad!

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards