Alla inlägg den 8 oktober 2007

Av bambi - 8 oktober 2007 21:11

Hittade denna blogg (via Evelinas blogg) som handlar om en 20-årig tjej som har bröstcancer.


Verkligen läsvärd! Den får en att tänka till om livet och omvärdera en hel del saker i livet... Läs den!

Av bambi - 8 oktober 2007 19:18

Nu är jag upprörd! Fick precis höra på Nyheterna att dom ska ersätta Stockholms gator på Monopol med olika ortsnamn i Sverige. T.ex ska Stureplan ersättas med Mariefred?!?!?!


Jag kanske är lite konservativ... men när vi skulle flytta hit till denna lägenhet så var jag mycket stolt över att vår gata fanns med på Monopol! Tråkigt att jag inte längre kan vara stolt över det  :(


På Nyheterna så såg man en Mariefred-bo som var mycket glad över detta och sen en Stockholmare som tyckte att vi skulle protestera över detta. Ja, vi måste protestera!!!

Av bambi - 8 oktober 2007 17:34

När älsklingen kom hem idag så hade han köpt tre röda rosor till mig... han berättade att det betyder "jag älskar dig" (jag visste redan det), men det var gulligt av honom!  :)

Av bambi - 8 oktober 2007 17:07

Min mamma ringde idag och undrade om vi var hemma i helgen så att hon och hennes kille kunde komma och hälsa på. Vi ska på Vinkryssning fredag-lördag... och hon ville komma på lördagen. Jag vet inte om jag kommer att orka med henne då.. om man är lite bakis efter vinkryssningen och så...


Jag kom på tidigare idag att en kollega som jag irriterar mig hemskt mycket på är nog ganska lik min mamma... det är kanske därför jag irriterar mig så?

Av bambi - 8 oktober 2007 16:58

Jag anmälde mig till "friluftsdags-gruppen" på jobbet, vilket innebär att ajg är med och anordnar skolans friluftsdagar. Jag visste dock inte inte att det var så mycket arbete. Vi har haft flera möten och jag har anordnat tipspromenaden till på torsdag. Jag har samlat in 3 frågor från varje lärare (inom deras ämnen) och sedan skrivit ihop en tipspromenad på 30 frågor. Jag har även gjort iordning svarsblankett...


Så efter denna friluftsdag så ska jag nog gå ur gruppen... den tar för mycket tid. Speciellt när jag får 9 prövningar när andra bara får 2... *fortfarande arg*

Av bambi - 8 oktober 2007 12:35

Idag har det varit grammatikprov för mina elever, adjektiv och adverb... skoj skoj  :)


Så nu har jag en stor hög att rätta!


Ska senare i veckan dela ut böcker som mina elever ska läsa, dom kommer att få välja mellan: Lord of the flies, The perks of being a wallflower och (un)arranged marriage. Hoppas att dom kommer att gilla dom! Dom kommer att ha ca 4 veckor på sig att läsa böckerna, det borde vara tillräckligt.

Av bambi - 8 oktober 2007 12:25

Jag har lagt till nya länkar här på bloggen, lite olika bloggar som jag brukar läsa (t.ex. Ebbas blogg, Evelinas blogg, mfl.) och även en hel del webbutiker (några som säljer Odd Molly: Design Sverige, Tin Tin of Scandinavia och Shelia Store).

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards