Alla inlägg den 20 oktober 2007

Av bambi - 20 oktober 2007 23:34

Älsklingen ringde nyss.... dom satt i en taxi från hans kompis och skulle till nåt ställe här i närheten. Han frågade om jag inte ville komma dit också... men jag vet inte. Känns lite konstigt att komma till nåt ställe vid midnatt och kanske ta ett glas vin med ett gäng överförfriskade killar. Samtidigt skulle det vara kul att komma ut en sväng, har suttit inne hela dagen.


Hade ju ställt in mig på att bara at det lugnt ikväll... så får se hur jag gör...

Av bambi - 20 oktober 2007 22:42

Idag har jag verkligen lyssnat in mig på Kent-skivan Tillbaka till samtiden. Det känns som om alla låtar hänger ihop, det är nästan ingen paus mellan låtarna så dom smälter ihop och känns som en enda underbar låt!

Lyssnat på den om och om igen och har nu hittat mina favoriter:


04. Vid din sida

En underbart skön låt, den är inte "vacker" som man skulle kunna tro av titeln, men otroligt skön och man kan inte låta bli att sjunga med på "Nanananana"-et. Den varierar mycket mellan snabbt och sakta tempo på ett väldigt skönt sätt, mycket bra gjort Kent!


07. Vy från ett luftslott

Är nog min största favorit. Otroligt skön från första sekunden till sista. Den här låten kommer jag nog aldrig att tröttna på, älskar att sjunga med till textraden Nånting måste ha undgått min blick i början av låten. En bra låt som man kan drömma sig bort i.


10. Generation ex

Skön mjuk låt med en bra text som påminner lite om Justin Timberlakes What comes around... med textrader så som: Den som går igen, kommer tillbaks / en dag ska alla skulderna betalas och Jag skulle alltid vara den som stod bakom dig / Jag skulle alltid svara när du kallade på mig.


11. Ensammast i Sverige

En tragisk låt om någon (kanske en hemlös) som går runt på stan och tänker tillbaka men ändå inte minns (kanske inte vill minnas?): Jag minns ingenting som hände men jag kallsvettas ändå. Denna låt spås bli deras nya "747" eller "Mannen i den vita hatten", jag tycker inte riktigt att den håller samma nivå som dessa... men den är bra!


03. Ingenting

Har ju lyssnat mest på denna eftersom det var första singeln dom släppte och kan ju inte förneka att det är en utav mina favoriter! Jag gillar verkligen texten och även soundet är ju underbart! Refrängen är ju bara bäst: De jävlarna tog oss en efter en / De ljög och bedrog oss med sanningen.


Vilken låt är din favorit på den nya Kent-skivan?

Av bambi - 20 oktober 2007 22:00

  • Minimalt med godis = max 2 gånger i veckan
  • Maximalt med promenader = minst 4 gånger i veckan

(uppdateras kontinuerligt)



(Började i torsdags)

Torsdag: inget godis, 60 minuters promenad

Fredag: en hel del godis och glass, 60 minuters promenad

Lördag: en del godis, ingen promenad

Söndag:


Detta med godiset är svårt!

Av bambi - 20 oktober 2007 12:25

Älsklingen ska bort ikväll till en kompis... jag blir ensam hemma.. så då ska jag sätta på Kents nya underbara skiva och dricka te och mysa (antagligen spela dataspel). Älsklingen gillar inte riktigt Kent... har tröttnat på dom eftersom jag lyssnar sönder deras skivor, så jag måste passa på och lyssna en massa när han inte är hemma! (Brukar även lyssna när jag är ute och går.)

Av bambi - 20 oktober 2007 12:23

Nästa vecka är veckan innan höstlovet... sen efter höstlovet rullar allting på väldigt snabbt. Men fram till höstlovet är det alltid uppförsbacke... sen efter höstlovet är det snart jullov, sen efter det är det snart sportlov och påsklov, sen är det ju sommarlov! Man hinner knappt blinka efter höstlovet! Det flyter på snabbt då med alla lov och lovdagar! :)

Av bambi - 20 oktober 2007 12:18

Föresten så är min ring inte borta längre! En jobbarkompis hittade ringen inne på toaletten på handfatet (tog av mig den när jag tvättade händerna). Va glad jag blev!  :)

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards