Alla inlägg den 22 oktober 2007

Av bambi - 22 oktober 2007 18:44

Ni som följer bloggen vet att jag har varit besatt av Odd Molly ett tag. Jag älskar verkligen deras kläder! Så jag tänkte för ett tag sen... varför inte köpa aktier i detta företag som jag tycker så mycket om? Varför inte tjäna pengar på min egen shopping? :)


Så idag köpte jag några aktier i Odd Molly, eller ja, köpordern gick igenom idag! Så nu är jag stolt ägare av dessa aktier och kan med mindre samvetskval gå ut och köpa Odd Molly kläder! :)


KÖP ODD MOLLY-KLÄDER  :)

Av bambi - 22 oktober 2007 18:36

Nu har jag varit och klippt mig... skönt! Orkar inte lägga in bild, ni får se senare hur det blev.


Det är alltid trevligt att besöka frisörn. Jag går och klipper mig hos Hårgänget och blir alltid supernöjd! Jag lät Karin klippa mig denna gång, hon klippte mig även sist och jag blev så nöjd. Hon är så trevlig och söt.


Man får alltid shiatsu-massage och jättegott citron-te när man går dit. Det är bara lite svårt att dricka teet när man blir klippt, jag vågar inte röra mig så mycket så man sitter helt blickstilla med huvudet och vickar försiktigt på muggen och slörpar i sig teet.

Av bambi - 22 oktober 2007 11:01

Det var slitsamt att komma in i en klass idag, dom är 31 stycken... nästan bara killar (för det är en el-klass) och så sitter nästan alla och spelar dataspel. Hur lätt är det då att komma in i deras klassrum och "störa" och försöka starta en lektion?


Jag har alltid varit datanörd och spenderar det mesta av min vakna tid framför min dator, men när jag är på jobbet så hatar jag datorer. Alla våra elever har varsin stationär dator och så fort dom får chansen så spelar dom på dom. Om jag ger dom en 5-minuters rast så vet jag att nästan ingen kommer att lämna salen (så dom får nästan ingen frisk luft heller) utan dom sätter igång och spelar, vilket betyder att när rasten är slut så tar det ytterligare 5 minuter för alla att stänga ner allt och stänga av datorerna.


Eftersom alla elever sätter igång och spelar varje liten chans dom får så stör det deras studier enormt, istället för att plugga på håltimmarna så förstår ni vad dom gör. Istället för att koncentrera sig på lektionerna så sitter dom och tänker på vad dom vill göra i spelet på nästa rast.


Alla elever har ju en skärm framför sig (som tur är det så är det platta skärmar) vilket även gör att man inte får samma kontakt med eleverna. Man ser inte deras kroppspråk lika mycket när man kommunicerar med dom...osv...


Jag känner så starkt emot dessa datorer och känner att dom stör min undervisning så mycket att jag då och då letar efter andra jobb. Jag vill verkligen slippa dessa datorer!!

Av bambi - 22 oktober 2007 10:39

Idag är det fullt upp med tre lektioner som nästan avlöser varandra (max 10 minuters rast emellan), sen även tre stycken EVK (elev vårds konferenser) och sen ska jag klippa mig. Behöver verkligen klippa mig!

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards