Alla inlägg den 16 oktober 2007

Av bambi - 16 oktober 2007 21:13

Medans vi åt den goda middagen så hade vi några andra som var hungriga också... det var länge sen missarna fick vara med i bloggen så här kommer en bild på våra hungriga missar! :)

Av bambi - 16 oktober 2007 21:07

Supergod och nyttig (viktväktarrecpt) middag som är enkel att göra!


3 points per portion

210 kcal

4 portioner


375 g utskuren biff, skuren i tunna strimlor

1 tsk olja

1 gul lök tunt skivad

1 vitlöksklyfta, krossad

1 röd paprika, strimlad

300 g sockerärtor

2 msk flytande honung

2 msk soja

2 msk ostronsås

2 tsk krossade svartpepparkorn


Värm oljan i en wok eller stor stekpanna. Bryn köttet på ganska stark värme, skaka och rör om under tiden. Ta upp köttet.


Stek lök och vitlök på lite svagare värme. Lägg i sockerärtorna och paprikan och låt fräsa några minuter. Blanda ner honung, soja, ostronsås och peppar. Lägg tillbaka köttet och låt det hettas upp. Blanda väl.


Servera gärna med nudlar eller ris.

Av bambi - 16 oktober 2007 19:56

Idag på jobbet så hade jag en jättelång håltimme, som vanligt på tisdagar, jag ägnade denna åt att fixa lite post som skulle skickas iväg till föräldrar. Jag ska nämligen ha 24 stycken mentorssamtal med elever och deras föräldrar + 4 stycken EVK (elevvårds konferenser som man har med lite "besvärligare" elever) ā 30 minuter styck = 13,5 timmar!! Detta ser jag verkligen inte fram emot... men det tillhör jobbet! Så är det!



Av bambi - 16 oktober 2007 17:38

Lolita har en tävling hos sig där man man vinna en goodie-bag till ett värde av 1000 kr! Det enda man behöver göra är att länka till hennes blogg. Wohoo, enkla tävlingar is my cup of tea!

Av bambi - 16 oktober 2007 12:21

Tog kort med kameran på min bärbara dator, så bilderna blir lite snett nerifrån (ser lite konstigt ut). Men idag har jag på mig:

  • Min nya blus/tunika från asos
  • Svart kofta från H&M
  • Rock & Republic jeans (syns inte)
  • Hope-halsband från barncancerfonden

Titta gärna på gamla dagens outfit!

Av bambi - 16 oktober 2007 11:14

Igår var jag hemma från jobbet... skrev aldrig det i bloggen (skämdes kanske lite?). Men idag är jag på jobbet. Det är svårt att vara hemma från jobbet som lärare. Men igår kändes det riktigt riktigt tungt...


Idag känns det lite bättre... fortfarande lite illamående, men det kan väl fortfarande inte vara pga min mamma? Jag intalar mig själv att det bara psykiskt och att det går bort om jag tänker på annat... så därför gick jag till jobbet.


Mår lite bättre nu... mestadels ont i huvudet och ingen matlust, men man ska kanske inte "känna efter" så mycket. Klarar ju av att jobba i allafall... men jag har snälla lektioner idag... bara två stycken och båda med min mentorsklass och dom är så snälla och söta  :)


Ann skrev en jättebra kommentar till gårdagens inlägg... tack Ann. Det kanske är så att min mamma har mindervärdskomplex, hon jämför sig OFTA med min pappa (och hans nya fru). Frågar ofta om vad han gör och till och med om maten hans nya fru lagar är god?!? Hon är inte akademiker, utan förtidspensionär (jobbade inom äldervården tidigare). Men det känns konstigt att hon skulle jämföra sig med mig som är hennes dotter? Älsklingen säger att hon kanske känner att hon måste vara en förebild och alltid bättre så att jag har nån att "se upp till"?


Jaja... jag är trött på att fundera och tänka så mycket på min mamma... så nu ska jag försöka fokusera på det som är bra i mitt liv istället: min underbara fästman, mina söta katter, mitt trevliga jobb, mm mm. 

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards