Alla inlägg den 19 oktober 2007

Av bambi - 19 oktober 2007 18:32

Ska iväg till kompisen straxt... har på mig:


  • Vit top från H&M
  • Kofta från Odd Molly *love it*
  • Fornarina Cult jeans
  • Halsband från asos

Titta gärna på gamla dagens outfit!

Av bambi - 19 oktober 2007 17:57

Mina elever fick ut sina läs-böcker förra veckan, det blev ovanstående böcker. Ni som följer bloggen vet att jag hade stora problem med att välja böcker, men det blev så att varje klas fick välja från två utav ovanstående böcker.


Idag så hade dom i allafall läxa. Dom skulle ha läsa ca 50 sidor (på en vecka... det är ju inte mycket.) och skriva tre analys-frågor. Detta är ettor på gymnasiet och alla vet inte vad analys-frågor är, så jag försökte förklara och förklara och hjälpa dom lite på traven att frågorna oftast börjar med "why".


Dom skulle skriva dessa tre frågor och ta med sig till skolan idag, jag delade då in dom i små grupper (4-5 i varje grupp) och så fick dom diskutera sina frågor och jag gick runt och lyssnade.


Detta funkade inte alls i första klassen då flera grupper hade stora problem med att prata engelska och pratade ofta svenska när jag kom förbi dom. Trist! Men med sista klassen för dagen idag så gick det jättebra! Dom satt och diskuterade verkligen (och på engelska förstås)! Det är skoj när det funkar! Men man vet aldrig i förhand och nåt som funkar i ena klassen funkar kanske inte alls i andra...


Men alla mina elever var ändå inte så haj på detta med analys-frågor, för jag fick in frågor så som: What is the name of Daniel's brother? Who did the author dedicate the book to? (konstig fråga!)..osv... men dom flesta hade ändå fattat...

Av bambi - 19 oktober 2007 16:10

Jag var så duktig och promenerade hem idag från jobbet, jag tog av mig och på mig vantarna. När jag nästan är hemma så märker jag att min kära Pilgrim-ring är borta!!!  *gråta*


Den måste ha åkt av när jag har tagit på och av mig vantarna... :(


Visst, jag köpte den för bara 230 kronor med jag älskade verkligen den... hoppas att den som hittar den kommer att ge den lika mycket kärlek...

Av bambi - 19 oktober 2007 15:50


  • Minimalt med godis = max 2 gånger i veckan
  • Maximalt med promenader = minst 4 gånger i veckan



(uppdateras kontinuerligt)


(Började i torsdags)

Torsdag: inget godis, 60 minuters promenad

Fredag: 60 minuters promenad

Lördag:

Söndag:

Av bambi - 19 oktober 2007 12:46

Skönt att det är fredag! Ikväll ska jag hem till en kompis för en mysig tjejkväll (vi blir bara tre + bebis). Vi ska se på film och så blir det nog en del godis (vilket förstör min fina "veckokoll").


Imorgon vill jag bara sova och ta det lugnt! Men vi skulle verkligen behöva åka och storhandla, vi har nästan ingen mat hemma!


Det är bara en vecka kvar sen är det HÖSTLOV!

Av bambi - 19 oktober 2007 12:23

Tidigare i veckan så skickade jag hem inbjudan till mentorssamtal till mina elevers föräldrar. Idag redan har jag fått två avbokningar, att dom inte kan komma alls (ingen fråga om att boka om alltså).


Jag blir lite förvånad när redan efter nån dag så har 2 av 23 avbokat sin tid, så det blir nog fler...


Men vill man inte som förälder besöka sitt barns skola och prata med läraren och diskutera sitt barns studiesituation? Jag vet inte... jag är inte förälder... men jag blir lite förvånad när dom flesta kan ta lite tid från jobbet för att åka och besiktiga bilen men inte gå på mentorssamtal.

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards