Alla inlägg under juli 2008

Av bambi - 22 juli 2008 11:43

..och alltså inte var höggravid, så skulle jag beställa ovanstående från Asos rea! En massa fina klänningar, speciellt den längst upp till höger som är i 100% silke och kostar bara 259 kr!!

En massa fina linnen (älskar linnen, och ha en kofta över) och så en playsuit (som är så inne nu) för bara 155 kr.


Allt på bilden för lite över en tusenlapp, passa på och fynda alla ni som inte är gravida!  :)


*snyft, va shoppingsugen jag är!*

Av bambi - 22 juli 2008 10:22

Aftonbladet har haft nån omröstning om tjejer föredrar snälla killar eller macho killar. Nu har även fotbollsfrun skrivit en krönika om detta. Jag tänker genast på en sak som Dr. Phil har sagt "Man blir behandlad så som man låter andra behandla en." och det stämmer ganska så bra. Om man visar att man skulle aldrig tolerera att en person behandlar en illa så gör den inte det!


Men det gäller förstås att man har ett bra självförtroende och känner att jag är värd att behandlas på ett bra sätt, och det är inte alla som har ett sånt bra självförtroende...


Av bambi - 22 juli 2008 09:46

Igår hyrde vi filmen Utlämnad som handlar om en kille som bor i USA men är född i Egypten. Han är gift och har barn i USA och har bott där i 20 år. Efter en tjänsteresa i Sydafrika så stoppas han av myndigheterna på flygplatsen (i USA) och anklagas för terrorism. Hans fru får inte veta vad som har hänt med honom och hon försöker ta reda på var han är... osv..


Jag ville se denna film när den gick på bio, men det blev aldrig av. Jag blev lite besviken på all amerikanisering av grejer. Dom nämner t.ex inte vilket land han förs till utan dom säger bara "nordafrika". Men den var helt okej!

Av bambi - 22 juli 2008 09:43

...är bebisen beräknad att titta ut. Den 22 augusti. Men det betyder egentligen inte så mycket, eftersom bara 5% av alla barn föds på beräknad dag. Så han kan lika gärna titta ut före eller efter... :)

Lilypie Expecting a baby Ticker

pregnancy calendar
Av bambi - 21 juli 2008 15:32

Jag såg att Linus & Lotta hade rea och hade en massa superbilliga saker, så som: 2 bodyn för 18 kr, Nalletröja för 29,50 och åkpåse för 57 kronor. Det är nästan billigare än alla fynd jag har gjort på Tradera!

Av bambi - 21 juli 2008 15:21

Här regnar det och åskar en massa. Jag har tänt lite ljus och ska kanske sätta mig och brodera lite på babyfilten eller börja läsa nån av böckerna...

Jag tycker att det är jättemysigt att sitta inne och höra hur regnet smattrar mot fönstret! :)

Av bambi - 21 juli 2008 14:16

Som ni vet så har jag en hel del böcker att välja mellan (46 stycken olästa här hemma). Jag tittade igenom bokhyllan och står nog och väljer mellan:


Av bambi - 21 juli 2008 12:39

Vi har en överenskommelse här hemma, att jag vattnar och sköter blommorna och älsklingen tar hand om kattlådan. Denna överenskommelse har vi haft ända sen vi flyttade ihop (alltså 6 år). Jag tycker att det är en jättebra överenskommelse  :)


Men jag är inte alltid så bra på att sköta blommorna och många många många blommor har dött och slängts under dessa 6 år. Jag brukar komma på efter sisådär 2 veckor att "oj, jag måste ta och vattna blommorna" och så häller jag på ganska mycket vatten så att dom ska klara sig en stund.


Så igår när jag satt i soffan och pratade i telefon så tittade jag mot fönstret och såg att en av våra växter som har överlevt i allafall 3 år av min misshandel hade knoppar! Och idag hade en blomma slagit ut! Detta är en företeelse som händer väldigt sällan i vårt hem så därför måste det dokumenteras  :)


Om någon vet vad blomman heter så får ni gärna skriva det... skulle vara roligt att veta!

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards