Alla inlägg under juli 2008

Av bambi - 17 juli 2008 09:41

Idag är det barnmorskebesök, sen ska vi nog kolla på utställningen som är i Kungsträdgården. Det är en utställning med roliga vägskyltar.


Jag känner mig så himla stor och otymplig. Det var jobbigt bara att få på sig byxorna imorse. Ändå är har jag inte en megastor mage... kanske tar en magbild sen så får ni se.

pregnancy calendar
Av bambi - 16 juli 2008 18:30

Vi har bestämt oss för att vi ska ta 3:an på Götgatan... men då vill vi inte flytta förrän sista november eller sista december så att bebisen hinner bli 3-4 månader. Vi har mailat dom som vi ska byta med och frågat om dom tycker att det är okej att vänta tills dess... så vi får se vad dom säger...

Av bambi - 16 juli 2008 16:09

Vi var förbi Innocent idag och fick ett helt gäng smoothies och även världens sötaste bebiströja, snällt va?


En utav grundarna av Innocent hade sett att jag hade bloggat om deras smoothies och hörde av sig! Coolt, va?

Då jag är gravid och försöker vara nyttig (ja, jag försöker, men lyckas inte alltid..) så är det kanske bättre att dricka deras smoothies på 100% frukt än att bara dricka cola? Dessutom har dom en massa söta meddelanden på sina flaskor som är roliga att läsa  :)


Jag kunde inte låta bli att ta en smoothie direkt när jag kom hem, så det fick bli en som jag inte hade provat tidigare: Mangoes & Passion Fruits... riktig mumsig... smakar mycket mango  :)

Av bambi - 16 juli 2008 12:04

Jag har knappt kunnat sovit pga detta med lägenhetsbytet. Ena stunden vill jag byta, andra inte...


När jag känner att jag vill byta så tänker jag på hur skönt det skulle vara med ett ordentligt kök och så känner jag att jag skulle nog trivas bra på Götgatan.


När jag inte vill byta så tänker jag på ekonomin (att det kostar en hel del att flytta) och att det är jobbigt att flytta (packa, packa upp).


Anledningarna till varför jag inte vill byta är ju övergående... medans anledningarna till varför jag vill byta är permanenta och det kanske är viktigare?

Av bambi - 15 juli 2008 19:24

Vi var precis och tittade på 3:an på Götgatan och den var riktigt riktigt fin. Vi har ju en 2,5:a nu på 76 kvm, denna var på 80 kvm... så inte så stor skillnad på storleken. Men det blir ändå ett helt rum till.


Det är en hyresrätt vi har, så vi ska alltså bara byta... inget köp eller så...


Men det vi funderar på är om det är värt allt stök och bök med att flytta, för bara ett extra rum? Helst skulle vi vilja byta direkt till en 4:a när vi ändå håller på och flyttar...


Jag gör iordning en lista på plus och minus:

PLUS

Ett extra rum                                             
Badkar

Lite bättre läge

Högt i tak (3,05) och väldigt fin                               

Dagis inne på gården

Ordentligt kök (vi har ett jättelitet kök nu)


MINUS

Jobbigt att flytta

Tusenlapp mer i hyra (för bara 4 kvm mer)

Måste köpa diskmaskin

Måste köpa tvättmaskin


Så vi ska väl fundera lite på det.... är dom 4 minus värda alla plus?

Av bambi - 15 juli 2008 17:50

Läste precis att en bro har rasat vid Kista Galleria... det läskiga är att jag åkte under den imorse så om det hade hänt några timmar tidigare så hade det kunnat varit jag som satt fast under den  :(


Usch, läskig tanke...

Av bambi - 15 juli 2008 13:32

Ringde Försäkringskassan idag igen... det har ju blivit lite strul med min föräldrarpenning eftersom jag bytte jobb precis när jag blev gravid. Det fattas typ 14 dagar från nuvarande jobbet (man måste ha jobbat 320 dagar eller vad det är... för att få föräldrarpenning)... så jag ringde dom för ett par månader sen och berättade vart jag jobbade innan och då skulle det inte vara några problem. Med 38 dagar kvar till lillen ska komma ut så börjar jag bli nervös när jag inte hört nåt från Försäkringskassan... jag har ju faktiskt haft rätt att ta ut föräldrarpenning i 22 dagar redan!


Men hon i telefon visste inte så mycket... hon skulle skriva nåt meddelande om att jag ville skynda på ärendet. Jo tack! Ska det ta flera månader att godkänna en inkomstuppgift?


Sen så har jag fått riktig hängmage ā la Ronaldo... magen hänger ner över trosorna när jag sitter ner... sexigt!

Av bambi - 15 juli 2008 10:40

Jag brukar inte delta i tävlingar på bloggar... men denna tävling lät trevlig. Man kan vinna en helårsprenumation på kaffe eller te från www.aromboden.se. Älsklingen dricker flera kannor te om dagen, så det skulle vara en trevlig present till honom :)


Tävla kan man göra här: http://ninninusens.blogg.se/

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards