Alla inlägg den 6 oktober 2008

Av bambi - 6 oktober 2008 16:36

Nu har jag fixat och donat här hemma... vi storstädade ju igår så det var mestadels att plocka undan lite tvätt och disk. Men jag har även varit förbi apoteket och handlat droppar som ska hjälpa lillens mage. Tydligen var det mot kolik! Jag trodde inte att kolik berodde på gaser i magen och så trodde jag att bebisen skrek hela tiden om den hade kolik. Zack ligger ju bara och "trycker på" och försöker få ut gaserna under ett par timmar på natten, ingen skrik eller gråt... men det är tydligen kolik... så idag lärde jag mig det!


Jag har även bakat en toscakaka och köpt kakor till våra gäster, som blir fler än vad jag trodde från början... men det ska bli trevligt! The more the merrier!

Av bambi - 6 oktober 2008 11:35

Imorse visade vågen 74.4 så det går åt rätt håll, trots en helg full med bullar och kakor (jag åt upp en hel kakburk själv under helgen).

Men jag läste nånstans att man gör av med 500 kcal extra när man ammar och att bröstmjölken innehåller 3,8% fett. Fett direkt från min kropp!



Av bambi - 6 oktober 2008 11:09

Det plagget jag använder mest i min garderob är helt klart min #336 Everyday Long Cardigan från Odd Molly. Den är verkligen underbar och är i väldigt fint skick efter över ett års flitigt användande.


Så jag blev väldigt glad när jag såg att Odd Mollys höstkollektion hade samma modell men i flera färger! Tyvärr är dom inte i samma material och 200 kronor dyrare. Min kofta innehåller 25 % alpaca och 30% ull vilket gör den väldigt varm och gosig (och 45% akryl), den från nya kollektionen innehåller 50% mohair och 50% akryl. Det är lite tråkigt att dom har bytt ut materialet, känns nästan som till det sämre?

Av bambi - 6 oktober 2008 10:58

Lillen har haft en massa gaser i magen under natten och en läckande blöja, så jag har varit uppe 3 gånger under natten. Det blir nog att sova middag senare. Vi ska även bege oss till apoteket och försöka hitta nåt som lindrar Zacks mage. Vi tycker så synd om honom...

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards