Alla inlägg den 14 oktober 2008

Av bambi - 14 oktober 2008 19:55

Ja just det... jag har ju bokat kryssning för oss allihopa! Jag skrev ju förut om att vi hade fått en gratis kryssning av svärföräldrarna. Jag var osäker på om det skulle gå bra att ha med sig barnvagnen på båten så jag ringde Viking Line och dom sa att det skulle bli lite trångt med att det skulle nog gå bra. Vi fick till och med en A4-hytt med fönster, då är det ju en soffa som går att fälla ut men om man inte fäller ut soffan så borde barnvagnen få plats ganska bra.


Dom skulle även skriva att vi kommer med barnvagn till buffén, eftersom det går ju inte direkt att sätta honom i en barnstol  :)


Vi åker en vardag så det är nog ganska så lugnt på båten också... 

Av bambi - 14 oktober 2008 19:14

Jag har precis suttit och gjort en beställning på framkallning på foton. Det är ju så sällan man framkallar foton nu för tiden när man har allt digitalt. Men Postfoto hade ett jättebra erbjudande där man får 100 bilder gratis när man blir medlem nu. Så vi beställde 100 bilder och 1 förstorning på Zack och allt som allt med frakt blev det 69 kronor! :)

Av bambi - 14 oktober 2008 15:13

Jag har bloggat om märket Mina UK förut. Dom har ju så underbara tunikor och klänningar! Titta bara på denna snygging, som även Paris Hilton verkar gilla  :)


Dessutom har Nelly fri frakt hela denna vecka, så man kanske ska passa på och beställa några godingar?

Av bambi - 14 oktober 2008 15:00

Nu har vi legat i soffan och gosat och tittat på Rain Man. Det är en riktig klassiker  :)


Plutten tyckte också om den, som ni ser  :)


Det är så msyig att bara kunna ligga och kramas och mysa hela dagen. Det är verkligen en lyx att kunna vara hemma så mycket med barnen som vi kan här i sverige!



Av bambi - 14 oktober 2008 11:48

Denna söta pyjamas köpte jag på Lindex och använde min kupong på 30% rabatt. Jag tyckte den var så söt!


Det är skoj med alla 70-tals inspirerade bebiskläder  :)


Nu ska jag och lillen lägga oss i soffan och titta på Rain Man som vi har hyrt via CDON.

Av bambi - 14 oktober 2008 11:16

Som ni märker så tog jag sovmorgon idag.


Första natten med att vänja Zack vid att sova i spjälsängen fick över förväntan! Han sov först ett pass på 4 timmar innan han ville ha mat och sen ett pass på 3 timmar. Men efter andra matningen så var han lite gnällig, så jag har varit uppe med honom en del nu på morgontimmarna. Men jag somnade om när han gjorde det runt kl. 9.


 Han sover fortfarande som ni ser på bilden. Han sover på sidan i spjälsängen och det har hjälpt massor mot hans magont! Det är en enorm skillnad!


Jag är ganska trött efter att ha varit vaken under morgontimmarna, dessutom så sov jag inte så bra när jag hade honom så långt ifrån mig. Jag är van vid att kunna titta bredvid sängen och se hur han mår. Nu under natten så låg jag och lyssnade efter honom ibland. Sambon tycker att jag är lite nojjig när jag hela tiden vill titta till honom och han frågar "Vad tror du kommer att hända? Att han kommer börja brinna helt plötsligt?" Och ibland är jag kanske lite överdrivet nojjig... men man är ju orolig!

Av bambi - 14 oktober 2008 11:15

Jag är med och tävlar om 300 kronor i presentkort hos Gigi Kids, tävlingen finns hos Elis och familjen. Tävlingen är öppen för alla även ni utan blogg och den avslutas 31 oktober.

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards