Alla inlägg den 19 oktober 2008

Av bambi - 19 oktober 2008 22:27

Av bambi - 19 oktober 2008 20:36

Tävlingen om en påse lyxig drickchoklad avslutades under kvällen.


36 stycken svarade på frågan:


Vilken är min favoritdryck?



Och svaret är förstås: Dr. Pepper! Som jag har skrivit om flera gånger i bloggen. Jag älskar denna läsk, jag blev nog beroende av den när jag växte upp i USA. Jag har turen att jourbutiken i hörnet där vi bor säljer denna underbara dryck. Under min graviditet drack jag en 50 cl flaska Dr. Pepper nästan varje dag  :)


Jag skrev ut dom som hade svarat rätt och la kommentarerna i en skål och drog en vinnare. Det blev Jessica, som också är kontaktad!


Grattis!!

Av bambi - 19 oktober 2008 14:45

Åh, har ni sett denna fina omslagsbild med Angelina Jolie? Det är tydligen Brad Pitt som har tagit bilden. Angelina ammar på bilden och detta upprör tydligen många. Jag förstår inte alls varför eftersom man inte ser nånting av hennes bröst. Jag tycker att det är en jättevacker bild.


Men jag förstår samtidigt att det är många som tycker att det är obekvämt när någon ammar bredvid dom, man vet kanske inte vart man ska titta. Man vill inte att det ska verka som om man glor på mammans bröst. Men det går faktiskt väldigt bra att amma utan att visa brösten och sen finns ju dom som visar mer när dom har urringade toppar.


Men jag ammar helst utan publik (om det inte är familj eller någon nära vän) och skulle nog inte amma på nåt fik eller så (då skulle jag nog skynda mig hem). Men jag tycker att det är toppen att det finns så många amningsrum i stan och där har jag inget emot att sitta och amma.

Av bambi - 19 oktober 2008 13:17

Usch mitt BMI ligger precis på nedre gränsen till överviktig! Vågen visade nämligen 74,1 kg imorse. Men jag har slarvat mycket... har inte promenerat mycket och äter väldigt mycket onyttigt! Speciellt Kärleksmumsen jag gjorde igår, det går inte att låta bli dom!! Så otroligt goda!!



Men jag födde ju barn för 6 veckor sen... så jag känner mig inte allt för stressad över vikten. Men jag vill hålla lite koll så att den inte går åt fel håll!




Av bambi - 19 oktober 2008 12:37

Av bambi - 19 oktober 2008 12:00

Zack är ju 6 veckor gammal nu och har blivit väldigt duktig på att hålla upp huvudet. Han är också extremt stark i benen och kan stå i flera flera sekunder (men han har ju inte balansen så vi måste ju givetvis hålla i honom men han har muskelstyrkan)! Det känns väldigt tidigt, men han verkar tycka att det är jätteroligt att stå upp och titta   :)

Av bambi - 19 oktober 2008 11:32

Glöm inte att delta i tävlingen om lyxig drickchoklad som slutar ikväll kl. 20. Då skriver jag ut alla kommentarer med rätt svar och drar en vinnare!

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards