Alla inlägg den 9 oktober 2008

Av bambi - 9 oktober 2008 15:46

Nelly har fått in flera plagg av märket Avanna! Jag känner ett stort ha-begär!


Sedan december 2007 har det sålts t-shirts, tunikor och linnen med handtryckta egendesignade motiv och gjort har synts i t ex Sofies Mode. "Today I''m wearing this" har blivit en succé och ett signum.

Av bambi - 9 oktober 2008 15:33

I helgen är det årets Chokladfestival vid Nordiska Museet! Tyvärr så missar vi det då vi har annat inbokat! *snyft*


Men vi var där förra året och köpte en massa mumsig choklad. Jag rekommenderar verkligen alla som kan gå att göra det! Mer info finns här.


Kika gärna i kategorin Choklad för fler inlägg om choklad!

Av bambi - 9 oktober 2008 15:13

Jag har hållt på och slagit in paket och ska straxt gå iväg och posta dom. Det är saker jag har sålt på Tradera. Jag har även lagt upp nya auktioner på Tradera, en massa barnkläder och bland annat min Odd Molly cashmere kofta som jag aldrig har använt. Så det är dumt att den bara hänger i min garderob, för den är ju så fin och gosig och borde användas!

Av bambi - 9 oktober 2008 13:10

En sak som är bra med kameran i allafall är att man kan filma med den. Det brukar bli väldigt bra kvalité på filmerna också, men sen när man laddar upp dom på You Tube så försämras tyvärr kvalitén (dom kan väl inte erbjuda hur mycket utrymme som helst till sina användare).


Här är en en-minuters film av Zack liggandes på mage. Han får träna på att hålla upp huvudet när han ligger på mage... han gillar inte att ligga på mage som ni kanske märker och vår katt Hera vad han håller med egentligen...

Av bambi - 9 oktober 2008 11:36

Usch, dom flesta bilder jag tar blir så suddiga. Ändå har vi en ny kamera med 10,1 mega pixlar. Jag måste kanske ta och prova lite fler inställningar.. prova mig fram lite. För det är synd att så många bilder ska bli så suddiga  :(

Av bambi - 9 oktober 2008 11:07

Nu är vi hemma igen från BVC, men lillen sover fortfarande i sin mjuklift som ni ser :)


Vår BVC-sköterska är så otroligt bra! Hon försöker inte ge order "så där ska ni göra", utan hon ger råd och väger fördelar och nackdelar.


T.ex så frågade jag henne om ersättningen som vi ger honom en gång per dygn på kvällen. Hon tyckte att om det fungerade bra för oss så ska vi absolut fortsätta med det. Jag frågade om jag inte skulle försöka öka mjölkproduktionen för att verkligen helamma honom, men hon sa att vi skulle väga fördelarna mot nackdelarna. Så vi diskuterade att det är ju bra att sambon kan mata honom och jag får en paus, men samtidigt är ju "bröst bäst". Men hon trodde ändå inte att en måltid per dag skulle göra så stor skillnad och att det är bättre att ha en utvilad mamma och att pappa kan vara med och mata Zack. Hon sa också att det kunde bli väldigt jobbigt att försöka öka mjölkproduktionen, men om jag orkade så kunde jag försöka...


5 veckor gammal

Vikt: 4375 gr.  (vägde 3720 när han föddes)

Längd: 56,2 cm.  (var 53 cm. lång när han föddes)

Huvudomfång: 39,3 cm. (hade 37 cm. i huvudomfång när han föddes)


Han har ökat 300 gr. i vikt på en vecka... och som hon sa så beror det nog inte bara på den där flaskan ersättningen han får på kvällen!

Av bambi - 9 oktober 2008 09:22

Idag är vi uppe tidigt eftersom vi ska iväg till BVC.


Igår kväll fick Zack ingen ersättning (han brukar få en flaska ersättning varje kväll), han somnade efter det att jag ammade honom klockan 20 och vaknade inte förrän runt midnatt. Sen så blev det måltider vid 03 och 06 också. Så jag fick vara uppe mycket under natten, men han blev väl mer hungrig under natten när han inte fick den där extra måltiden med ersättning på kvällen.

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards