Direktlänk till inlägg 15 oktober 2008

Varma omtänksamma människor

Av bambi - 15 oktober 2008 13:55

Har precis kommit hem från en trevlig lunch med en vän och så besök på gamla jobbet  :)


Det är så smidigt att åka buss överallt med barnvagnen. Jag har märkt att alla är så himla snälla och artiga när man kommer med barnvagn. När jag var gravid var det nästan aldrig någon som erbjöd mig sin plats eller så. Men nu, så fort jag ska kliva på bussen så aktar sig folk och ursäktar sig.


Det var en kvinna som satt där man ska ställa barnvagnarna och det var bara hon som satt där och det får plats 3-4 vagnar, men hon skulle flytta på sig tyckte hon (vilket absolut inte behövdes)! Folk håller upp dörrar och erbjuder sig att hjälpa till att lyfta på/av barnvagnen på bussen. Jag som tyckte att folk hade blivit så kalla och oartiga  när jag var gravid (och jag klagade och gnällde över det en massa). Men så är ju inte fallet... det är ju tur att det fortfarande finns snälla och omtänksamma medmänniskor  :)

 
 
Ingen bild

Lisa

15 oktober 2008 18:24

Oj jag som känt precis tvärtom! Båda graviditeterna har jag fått så mycket positiv uppmärksamhet och hjälp av alla möjliga människor ute på stan. Folk som reser sig i t-banan och bussen, håller upp dörrar, tom folk som hjälper till med att bära matkassar osv... Men så fort jag fått barn och begav mig ut med vagn fick jag bara massa suckar och folk som muttrade saker som att jag borde vara hemma och inte på stan med barnvagn och man var ALLTID ivägen, eller barnet gnällde för högt osv osv...
Kul att läsa att du får så positiva reaktioner, hoppas jag också får det nu med nästa som kommer om ett par månader.
ps... gillar din blogg och läser den nästan varje dag nu =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bambi - 7 januari 2009 20:33

Nu är det mesta fixat på nya bloggen så ändra gärna i era bokmärken/favoriter/länkar och börja prenumera på den nya bloggen:    http://www.femme.se/bambi/ ...

Av bambi - 7 januari 2009 18:21

Jag blir nästan svettig av att försöka lära mig PhotoShop och blogg.se ... jag håller nämligen på att flytta. Men blogg.se är tusen gånger krångligare än bloggagratis, men detta gör också att det finns tusen fler möjligheter på blogg.se. Men jag måst...

Av bambi - 7 januari 2009 17:30

Nu har det blivit prat om att gå till öppna förskolan i vår föräldrargrupp (vi har en mailinglista). Dom vill gå dit imorgon kl.10 då det är sångstund. Jag skulle gärna vilja komma ut och vara lite social och jag tror att Zack skulle kunna gilla det....

Av bambi - 7 januari 2009 16:59

Så här ser min nybörjar-photoshop bild ut. Det var inte så lätt det där med PhotoShop.. fanns ju miljontals med knappar.   Jag klistrade ihop två bilder, men jag ville egentligen att den ena skulle vara mindre än den andra men fick inte alls till de...

Av bambi - 7 januari 2009 14:33

Så här ser jag ut idag: Vit bastop från Odd Molly (en riktig favorit, vill ha fler i alla färger!)Isblå kofta från Odd MollyJeans från Seven for all mankind  Nu blir det bakad potatis med kycklingröra till lunch (sen lunch eftersom jag gick upp så se...

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards